Diversearbetare
· Göteborg
· 11 228 indlæg
Udegipsen tåler væde i en tid. Hvor lang tid ved jeg dog ikke. Dele af min udegips var udsat for slagregn i et år. Det var ingen problemer ifølge snedkeren, og ved kontrol efterfølgende viste det sig at det passede. Gipsen var helt upåvirket.
Udegipsen klarer meget, pappen er jo imprægneret, og der bliver god luftudveksling mellem gips og panel.. så det er ingen fare..
Dog er der en stor forskel på at håndtere gipsen når den er våd og kold, mod når den er varm og tør... Men det er en anden ting det.
Dog er der en stor forskel på at håndtere gipsen når den er våd og kold, mod når den er varm og tør... Men det er en anden ting det.
Producenterne garanterer, hvis jeg ikke husker helt forkert, en holdbarhed på tre måneder i ubeskyttet tilstand. Virkeligheden tillader dog BETYDELIGT længere tider (se ovenfor...). Nøglen er, at gipsen får tørre ud indimellem. Vådt udendørs gips på palle ville nok ikke kunne bruges efter 4 år...
Medlem
· Stockholm
· 1 397 indlæg
Et år siger Gyproc selv.
Den officielle oplysning fra Gyproc (Gyproc Håndbog) siger tre måneder og det er næppe noget, de ville fravige i tilfælde af en reklamation. Dog er det jo interessant at vide, om nogen faktisk har fået problemer med gipsen, fordi den har siddet oppe for længe ubeskyttet?Stringfellow Hawke sagde:
Edit:
Du har helt ret i 12 måneder, når det gælder Glasroc-varianten! Dog er den jo cirka tre gange så dyr!
Klik her for at svare