Hej,
Jeg vil fjerne døren på det vedhæftede billede og lave en større åbning ca. 40 cm bredere til venstre for døren. Samtidig vil jeg åbne op åbningen ca. 20 cm mod bjælken i loftet.
Mit hus er udbygget, og billedet er taget fra tilbygningen ind mod den gamle del, og firmaet, der byggede ud, har skruet den store bjælke i loftet fast i den gamle ydervæg. Bjælken understøttes ikke nedefra, men er kun fastgjort til den gamle ydervæg. Etageadskillelsen i tilbygningen hviler på bjælken på billedet, og der ligger en bjælke præcis der, hvor jeg har kappet gipsen til venstre, en midt over døren og en præcis højre om døren.
Det, jeg altså vil gøre, er at fjerne to af de gamle planker fra den tidligere ydervæg, som den store bjælke er skruet i.
Tør man gøre det uden at understøtte mere?
Tak på forhånd!