Baggrund: Huset har haft spændloft i alle rum, og man kunne da lægge sig under elinstallationen. På et senere tidspunkt har man sømmet op resttræ som spredt forskalling, lidt hvor man kunne, og sat perlespont på dette. Helt uregelmæssigt og meget stort cc, selvfølgelig.
MEN hvordan gør man, når man vil have cc 30 på forskallingsbrædderne? At trække alt el om er udelukket, så det nærmeste er i stedet at forsænke VP-rørene i etageadskillelsens bjælker.
Spærfagene har støtteben, der går ned og tilslutter sig de bjælker, som jeg tænkte at udskære i.
Bør jeg forstærke på nogen måde efter, at indgrebet er gjort?
MEN hvordan gør man, når man vil have cc 30 på forskallingsbrædderne? At trække alt el om er udelukket, så det nærmeste er i stedet at forsænke VP-rørene i etageadskillelsens bjælker.
Spærfagene har støtteben, der går ned og tilslutter sig de bjælker, som jeg tænkte at udskære i.
Bør jeg forstærke på nogen måde efter, at indgrebet er gjort?
Nu ser jeg, at tråden er ret gammel, men spontant tænker jeg, at det kan være bedre at regelere op med typ 45x45 på de eksisterende regler. Og så sætte en afstand, hvor vp rørerne ikke er i vejen for at fastgøre reglerne i, derefter sætter du glesen i de nye regler. Det bygger jo 45 + 20 = 65 mm oven over glesen, men det ser jo ud til at være plads.
Jepp, kørte 2-tum-3 med udtag der hvor det var nødvendigt, for at give plads til VP. Og omdirigerede en masse, der endte i flexslange i stedet.
Som man ser på billedet ligger rørene, der hvor de forsvinder ind i væggen, ret langt under mellemgulvet. Så der var ikke så mange andre alternativer.
Som man ser på billedet ligger rørene, der hvor de forsvinder ind i væggen, ret langt under mellemgulvet. Så der var ikke så mange andre alternativer.
Aha, forstår at det var tidskrævende, men det var nok den bedste løsning!O ows sagde:
Håber du fik et flot loft!
Klik her for at svare