Jeg undrer mig over, om nogen har en idé om, hvordan man kan gøre en væg tyverisikker i en større garage, der ligger isoleret i skoven, men som vil indeholde en del værdifulde ting såsom værktøj og maskiner. Den vil sandsynligvis være uisoleret, og det er meget lettere at trænge ind gennem væggen end at forcere en dør, der er rimelig god.
Plade eller stålnet, eller hvilke erfaringer findes der ??
Plade eller stålnet, eller hvilke erfaringer findes der ??
armeringsmåtte op til godt 2m højde fastgjort på indersiden var almindeligt i forsvarets pladskure før.
På den anden side, med nutidens batterimaskiner kommer man igennem det meste hurtigt, bare man har den rigtige maskine med sig.
På den anden side, med nutidens batterimaskiner kommer man igennem det meste hurtigt, bare man har den rigtige maskine med sig.
Der er jo færdige løsninger med at bygge en stålgitterbur inde i garagen, men jeg tror ikke, at den løsning er særlig billig. Der er mange privatkunder på Liiiidingö, som jeg har lavet arbejde hos, som har sådan en gitterbur til deres meget dyre vinsamling. Men en eller anden form for gitterbur skal du nok have, hvis det skal være nogenlunde indbrudssikkert. Eller et hønsetråd langs væggene, som er forbundet via en modstand (glødelampe) på 230 V, hvor kun du ved, hvor afbryderen er. Men jeg ved ikke, om den "indbrudssikring" er særlig lovlig.
har du rigtige værdigenstande så du kan få rummet klassificeret som sikker opbevaring så kræves der, hvis jeg husker rigtigt, regler på cc30 spånplade på det og 1mm tyk plade som skal overlappe mindst 50mm over varen som er skruet i alle regler med ca 10-20cm mellem skruerne og for brandsikring gips som skrues igennem pladen og ind i reglerne så skrues pladen med 15cm mellem skruerne så gipsen bør sidde med jævnt mål mod det så man ikke skruer i en skruehoved og det behøves nok ikke nævnes at man skal forbore pladen og måle nøje inden så man ikke misser reglerne i væggen
så har du godt sikkert opbevaringsrum hvor alt samarbejder og du vil få mange tusinde skruer som binder alt sammen så skulle nogen køre ind med en bil i det så fordeles kraften ud på hundredvis af skruer og huller som derefter kraften er fordelt med regler og spånplade inden eller hvis man kører med gips på begge sider så bliver det svært at antænde og man kan brænde hele huset ned og stadig vil opbevaringen inde stå når alt brandbart når at brænde op inden varmen går igennem gipsen og får pladen til at give sig
så det bliver sikkert men det er ikke så billigt da det bliver ca 10kg plade/m2 og gips og skrue men sig at det ender på måske 400kr/m2 væg du skal have hvis du gør alt selv og så bør du også forstærke det i gulvet godt så et rum på 5x5m og 2,5m højt burde koste omkring 20-25kkr eller regn lidt højere for sikkerheds skyld men så har du temmelig sikker opbevaring og sætter du vibrationsdetektor på det så tror jeg ikke engang nogle vil blive stående og forsøge at arbejde sig ind i 10-60 minutter hvis en alarm står og hyler eller hvis de prøver at ramme huset med en bil nogle gange efter alarmen er gået så vil folk nok lægge mærke til det også hvis du har en sirene der lyder godt.
så har du godt sikkert opbevaringsrum hvor alt samarbejder og du vil få mange tusinde skruer som binder alt sammen så skulle nogen køre ind med en bil i det så fordeles kraften ud på hundredvis af skruer og huller som derefter kraften er fordelt med regler og spånplade inden eller hvis man kører med gips på begge sider så bliver det svært at antænde og man kan brænde hele huset ned og stadig vil opbevaringen inde stå når alt brandbart når at brænde op inden varmen går igennem gipsen og får pladen til at give sig
så det bliver sikkert men det er ikke så billigt da det bliver ca 10kg plade/m2 og gips og skrue men sig at det ender på måske 400kr/m2 væg du skal have hvis du gør alt selv og så bør du også forstærke det i gulvet godt så et rum på 5x5m og 2,5m højt burde koste omkring 20-25kkr eller regn lidt højere for sikkerheds skyld men så har du temmelig sikker opbevaring og sætter du vibrationsdetektor på det så tror jeg ikke engang nogle vil blive stående og forsøge at arbejde sig ind i 10-60 minutter hvis en alarm står og hyler eller hvis de prøver at ramme huset med en bil nogle gange efter alarmen er gået så vil folk nok lægge mærke til det også hvis du har en sirene der lyder godt.
Klik her for at svare