Skal dele et rum og har brug for at lave en så tynd væg som muligt for ikke at miste gulvplads. Tænkte 45mm stålregler (cc45), skrue 10mm osb og så lime 6mm renoveringsgips. Vil det mon fungere?

Hvorfor skal du lime gipsen når du har OSB bagved?

Jeg tror mere på træregler i så fald. Føles mere stabilt end stål. Måske tage en 45x70 på fladen for at øge stabiliteten?

D Danne213 sagde:
Hvorfor skal du lime gipsen, når du har OSB bagved?
Satte renoveringsgips på en betonvæg for et stykke tid siden ved at lime, og det føltes nemt. Mindre spartling bagefter desuden.

nimhed nimhed sagde:
Jeg tror mere på træregler i så fald. Føles mere stabile end stål. Måske tage en 45x70 på fladen for at øge stabiliteten?
Spørgsmålet er, om 45x70 er så meget stivere end stålregel 45? Skal også trække nogle rør, så det føles nemmere med stålregel.

C calvin82 sagde:
Satte renoveringsgips på en betonvæg for et stykke tid siden ved at lime, og det føltes nemt. Mindre spartling bagefter desuden.
Ja men nu har du jo en regelstamme med osb at fastgøre i. At lime gips på betonvæg for at få en glattere overflade er noget helt andet. Det er desuden svært at presse al lim jævnt ud. Lim bygger også, tager du en Rotgips som er 6mm og limet måske bygger 2-3mm så er du jo næsten oppe på en almindelig gipsplade.

Sammenlign også prisen for en almindelig plade mod en rotgips.

God pointe med at limet bygger. Jeg bruger almindelig gips i stedet

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.