Hej jeg skal lave nye indervægge for at male dem senere. Jeg har tænkt mig at bruge krydsfiner under gips for at få noget mere holdbart at skrue i. Spørgsmålet bliver dog med gipset, om det gør nogen forskel, om man bruger 6mm eller 12mm tykkelse på gipset for at beklæde væggene, så jeg får en glat malbar overflade?

Hvis det ikke gør nogen forskel, er 6 mm så sværere at arbejde med (sætte op uden at det går i stykker)?

Tak på forhånd.
 
du kan anvende OSB-plader i stedet for krydsfiner (betydeligt billigere), det spiller ingen rolle, hvad du bruger for gips, 13mm plejer at være billigere end 6mm, tænk bare på at sætte el-dåser tilstrækkeligt dybt i væggen.
det er ikke sværere at arbejde med 6mm gips, synes jeg.
 
6mm gips har en tendens til at producere grimme skruehuller, hvilket bliver mere besværligt at spartle i forhold til en almindelig gipsplade. Jeg ville have brugt almindelig gips for enkelhedens skyld og økonomien.
 
Hej

Almindelig gips er bedst og billigere. Selv synes jeg dog, at budgetplader (som findes på Byggmax) bare er skidt. De holder knap til at løfte. Mit råd er at købe 13mm af god kvalitet...

mvh
 
K-plyfa er ikke så meget dyrere end OSB. Det gode ved plyfa er, at man kan bruge resterne til en masse andre ting, f.eks. bygge maskinkasser, værktøjskasser, affaldskasser og diverse jigs. Der er OSB betydeligt dårligere. Jeg synes, at 13 mm gips i 900 bredde er nemmest at arbejde med. Bruger man plyfa og 13 mm gips, så fungerer eldåser til dobbeltgips godt.
 
mattiasp sagde:
K-plyfa er ikke så meget dyrere end OSB. Det fine med plyfa er, at man kan bruge resterne til en masse andre ting, f.eks. bygge maskinbokse, værktøjskasser, skrælkasser og diverse jigs. Der er OSB betydeligt dårligere. Jeg synes, at 13 mm gips i 900 bredde er lettest at arbejde med. Bruger man plyfa og 13 mm gips, fungerer el-dåser for dobbeltgips godt.
Enig... 900 er bedst... ofte lidt dyrere pr. kvm men meget mere handy
 
tag 10 mm spånplade i stedet... ENDNU billigere...
skal du ikke skrue op et tv så tag dette..


med venlig hilsen
snedker estwing
 
men 10mm spån + 13mm gips passer ikke så godt sammen med eldosor for dobbeltgips...
 
Det afhænger jo af, hvor du fæster dem. tager du almindelige dåser, der skal sømmes, så sætter du dem bare 3 mm dybere
 
mats_o sagde:
Det afhænger jo af, hvor du fæstner dem. Hvis du tager almindelige dåser, der skal sømmes, så sætter du dem bare 3 mm dybere
tak....
 
Jo det er sandt. Dov som jeg er vil jeg have dem mod pladen ;)
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.