Hej jeg skal lave nye indervægge for at male dem senere. Jeg har tænkt mig at bruge krydsfiner under gips for at få noget mere holdbart at skrue i. Spørgsmålet bliver dog med gipset, om det gør nogen forskel, om man bruger 6mm eller 12mm tykkelse på gipset for at beklæde væggene, så jeg får en glat malbar overflade?
Hvis det ikke gør nogen forskel, er 6 mm så sværere at arbejde med (sætte op uden at det går i stykker)?
Tak på forhånd.
Hvis det ikke gør nogen forskel, er 6 mm så sværere at arbejde med (sætte op uden at det går i stykker)?
Tak på forhånd.
du kan anvende OSB-plader i stedet for krydsfiner (betydeligt billigere), det spiller ingen rolle, hvad du bruger for gips, 13mm plejer at være billigere end 6mm, tænk bare på at sætte el-dåser tilstrækkeligt dybt i væggen.
det er ikke sværere at arbejde med 6mm gips, synes jeg.
det er ikke sværere at arbejde med 6mm gips, synes jeg.
K-plyfa er ikke så meget dyrere end OSB. Det gode ved plyfa er, at man kan bruge resterne til en masse andre ting, f.eks. bygge maskinkasser, værktøjskasser, affaldskasser og diverse jigs. Der er OSB betydeligt dårligere. Jeg synes, at 13 mm gips i 900 bredde er nemmest at arbejde med. Bruger man plyfa og 13 mm gips, så fungerer eldåser til dobbeltgips godt.
Enig... 900 er bedst... ofte lidt dyrere pr. kvm men meget mere handymattiasp sagde:K-plyfa er ikke så meget dyrere end OSB. Det fine med plyfa er, at man kan bruge resterne til en masse andre ting, f.eks. bygge maskinbokse, værktøjskasser, skrælkasser og diverse jigs. Der er OSB betydeligt dårligere. Jeg synes, at 13 mm gips i 900 bredde er lettest at arbejde med. Bruger man plyfa og 13 mm gips, fungerer el-dåser for dobbeltgips godt.
men 10mm spån + 13mm gips passer ikke så godt sammen med eldosor for dobbeltgips...
Jo det er sandt. Dov som jeg er vil jeg have dem mod pladen 
Klik her for at svare