Bono_R Bono_R sagde:
Hej igen
Jeg kiggede på Ikea Nämmarö, og det var den type "fødder", jeg tænkte på. Men der var jo lidt af hvert at overveje. Held og lykke.
Tak skal du have! Mange gode tips her😊

Unikt namn Unikt namn sagde:
Hvilken slags loft har du?
En 2,2m høj plade vil være svær at få stabil med små fødder.

Det absolut nemmeste vil være at fastgøre pladen i loftet ved hjælp af et eller andet L-formet jernstykke.
Som et vinkeljern -
[link]
Eller en konsol - [link]

Sidder der en mørklægningsgardin der i dag, bør skruehullerne til den kunne genbruges.
Ja det var en god idé. Tak 😄

Hvordan skal det stå i forhold til nærmeste væg?

• Synes
Burthen
  • Laddar…
Z z_bumbi sagde:
Hvordan skal det stå i forhold til nærmeste væg?
Så tæt som muligt.

Jo men er det 90 graders vinkel, i linje med eller noget andet?

• Synes
Burthen
  • Laddar…
Z z_bumbi sagde:
Jo men er det 90 graders vinkel, i linje med eller noget andet?
Nej. Ser ud sådan her.

• Stue opdelt med et mørkt gardin, TV på træmøbel, seng bagved, en grøn plante på kommode, gulvtæppe og diverse dekorationsgenstande.
BirgitS
Kan man fastgøre skærmvæggen til væggen ved siden af med vinkeljern osv.?
Det gør jo meget for stabiliteten.

• Synes
Burthen
  • Laddar…
Ja det lyder som en god idé. Vil gerne have en tynd væg, da det eneste sted til tv'et er der.

• TV på træmøbel foran mørklægningsgardin i stue, opdeler rum fra område med soveplads og kommode.
Du kan nemt stabilisere, hvis du fastgør en planke i skærmvæggen, der følger væggen langs bunden ved gulvet (til begge sider). Tænk på den som en falsk gulvlist. En skråstiver fra planken op til væggen gør hele konstruktionen endnu mere stabil. Vil du have tv-bænken, er det så blot at sætte en støtte i den øvre kant mod skærmen. Om det er en skråstiver, en stålkonsol (op og ned) eller en træplade spiller mindre rolle.
Jeg ville bruge to bogreoler med 60 bredde for at udnytte pladsen, men det fungerer på samme måde.

• Synes
Burthen
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.