1. Kan man sætte 2 stk. 220 x 60 dæksider (Ikeas) på bagsiden af en tv-bænk? Se billede på tv-bænk.
2. Er der nogen risici?
3. Tips til andre alternativer?
Tanken er, at det skal være en slags væg for en sovealkove. I dag er det en mørklægningsgardin, og jeg vil helst ikke skrue væggen fast.
Væggen skal gå næsten op i loftet.
Tak på forhånd 😊
2. Er der nogen risici?
3. Tips til andre alternativer?
Tanken er, at det skal være en slags væg for en sovealkove. I dag er det en mørklægningsgardin, og jeg vil helst ikke skrue væggen fast.
Væggen skal gå næsten op i loftet.
Tak på forhånd 😊
Ville det være muligt, udover at skrue bagpå tv-bordet, også at skrue "faste fødder på selve pladen", der stikker ud til en eller begge sider.
De kan måske stikke ud ca. 10 cm til begge sider. Hvis du forstår, hvad jeg mener.
Edit stavfejl
De kan måske stikke ud ca. 10 cm til begge sider. Hvis du forstår, hvad jeg mener.
Edit stavfejl
Ja det tror jeg. Kan du tegne et billede af, hvordan du tænker, så jeg forstår rigtigt.Bono_R sagde:
Der findes måske et godt tegneprogram til Mac, men jeg tænker, at fødderne er som et L, og fire stk til hver plade. Sæt pladerne fast i tv-bænken og lad dem hvile mod gulvet og skru derefter L-støtterne "fødderne" fast.
Så kan du bore igennem en fod og også pladen og så skruer du ind i den tilsvarende fod på den anden side af pladen, så det burde sidde fast. Hvis du også kan stille sengen mod pladen, får du lidt ekstra støtte.
Det kan nok være godt at være to "under byggetiden" for at få lidt støtte.
PS. Håber du forstår, hvad jeg mener.
Så kan du bore igennem en fod og også pladen og så skruer du ind i den tilsvarende fod på den anden side af pladen, så det burde sidde fast. Hvis du også kan stille sengen mod pladen, får du lidt ekstra støtte.
Det kan nok være godt at være to "under byggetiden" for at få lidt støtte.
PS. Håber du forstår, hvad jeg mener.
Hvor har du tag?
En 2,2m høj plade vil være svær at få stabil med små fødder.
Det absolut nemmeste vil være at fæstne pladen i loftet vha en L-formet jernstang.
Som et vinkeljern -
https://www.byggmax.se/hus-och-bygg/byggbeslag/vinkeljarn
Eller en konsol - https://www.byggmax.se/konsol-6080-257216#1225=94402
Sidder der en mørklægningsgardin i dag, så burde skruehullerne for den kunne genbruges.
En 2,2m høj plade vil være svær at få stabil med små fødder.
Det absolut nemmeste vil være at fæstne pladen i loftet vha en L-formet jernstang.
Som et vinkeljern -
https://www.byggmax.se/hus-och-bygg/byggbeslag/vinkeljarn
Eller en konsol - https://www.byggmax.se/konsol-6080-257216#1225=94402
Sidder der en mørklægningsgardin i dag, så burde skruehullerne for den kunne genbruges.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 121 indlæg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48,121 indlæg
Ikea har skærmvægge ud fra den princip om "fødder" her: https://www.ikea.com/se/sv/cat/skaermvaeggar-46080/B Burthen sagde:
Der findes jo selvfølgelig forskellige former for skærmvægge, som normalt bruges til at opdele kontorområder i forskellige arbejdspladser. Men der plejer at være en høj pris på disse, men Ikea har nogle varianter.
https://www.ikea.com/se/sv/p/sidorna-skaermvaegg-gra-s19385998/
https://www.ikea.com/se/sv/p/sidorna-skaermvaegg-gra-s19385998/
Jättebra tips tak 😄Bono_R sagde:
Det kanske finns ngt bra tegneprogram til Mac, men jeg tænker at fødderne er som et L og fire stykker til hver plade. Sæt pladerne fast i tv-bænken og lad dem hvile mod gulvet og skru derefter L-støtterne "fødderne" fast.
Så kan du bore gennem en fod og også pladen og derefter skru ind i den tilsvarende fod på den anden side af pladen, så burde det sidde fast. Hvis du også kan stille sengen mod pladen, så får du lidt ekstra støtte.
Det kan nok være godt at være to "under byggetiden" for at få lidt hjælp til at holde det stabilt.
PS. Håber du forstår, hvad jeg mener.
Gode tips, tusind tak 😄Unikt namn sagde:
Hvad har du for tag?
En 2,2m høj plade vil være svær at få stabil med små fødder.
Det absolut nemmeste bliver at fæstne pladen i loftet vha nogen L-formet jernstykke.
Som en vinkeljern -
[link]
Eller en konsol - [link]
Sidder der en mørklægningsgardin i dag, så burde vel skruehullerne for den kunne genbruges.
