Har fået en ovenstående pool og tænkte på at bygge en simpel træterrasse omkring samt beklæde poolen.
Den vil ligge direkte på jorden og jeg vil have så lav byggehøjde som muligt.
Dog ser det ud til, at NTR A kun findes fra 145x45 og opad (ved en hurtig gennemgang af byggemarkederne).
Hvor lang levetid kan man forvente, hvis man lægger NTR AB direkte mod jord?
Kan man behandle det på en måde for at forlænge levetiden?
Noget ekstra man bør tænke på, når man bygger omkring en pool?
Den vil ligge direkte på jorden og jeg vil have så lav byggehøjde som muligt.
Dog ser det ud til, at NTR A kun findes fra 145x45 og opad (ved en hurtig gennemgang af byggemarkederne).
Hvor lang levetid kan man forvente, hvis man lægger NTR AB direkte mod jord?
Kan man behandle det på en måde for at forlænge levetiden?
Noget ekstra man bør tænke på, når man bygger omkring en pool?
hvis du vil have lav byggehøjde plejer 70x70 at være ntrA
Så længe træet ikke står i vand eller ligger direkte på fugtig jord, klarer det sig. Lægger du NTR AB direkte på jord eller ler, vil det rådne før eller siden. Du bør sigte på en løsning, der holder lige så længe som brædderne, altså mindst 15 år.
Et alternativ kan være at grave fliser ned, så de kun stikker op et par cm og lægge murpap på. Så får du lav højde og undgår direkte kontakt. Eller som sagt 70x70 stolper. Eller så kløver du 45x145 på langs. Med så smalt som 45x70 er der stor risiko for, at terrassen bliver bølget, selvom du har støtte hele vejen.
Så længe træet ikke står i vand eller ligger direkte på fugtig jord, klarer det sig. Lægger du NTR AB direkte på jord eller ler, vil det rådne før eller siden. Du bør sigte på en løsning, der holder lige så længe som brædderne, altså mindst 15 år.
Et alternativ kan være at grave fliser ned, så de kun stikker op et par cm og lægge murpap på. Så får du lav højde og undgår direkte kontakt. Eller som sagt 70x70 stolper. Eller så kløver du 45x145 på langs. Med så smalt som 45x70 er der stor risiko for, at terrassen bliver bølget, selvom du har støtte hele vejen.
S
Stadsfiskalen
Banlyst
· Gävleborg
· 618 indlæg
Stadsfiskalen
Banlyst
- Gävleborg
- 618 indlæg
Findes i masser af forskellige dimensioner. Dette tilbyder XL Bygg Fresks.
http://www.fresks.se/sortiment/tra/tryckimpregnerat/410003?fp=1
http://www.fresks.se/sortiment/tra/tryckimpregnerat/410003?fp=1
Får 70x70 ligeværdig stabilitet som 145x45?
Eller er der større risiko for, at den bevæger sig?
Prisen er den samme, og jeg vil gerne undgå at grave mere end nødvendigt.
Vil desuden gerne lykkes med at holde en god højde (mindst 90cm) på poolen, selv når dækket er på plads.
Eller er der større risiko for, at den bevæger sig?
Prisen er den samme, og jeg vil gerne undgå at grave mere end nødvendigt.
Vil desuden gerne lykkes med at holde en god højde (mindst 90cm) på poolen, selv når dækket er på plads.
Klik her for at svare