Hej til jer!

Har en anden tråd ude vedrørende huskøb, men føler at dette spørgsmål falder lidt under den forkerte kategori i den anden tråd, så starter en ny!

Under en inspektion udført af sælgeren tog inspektøren huller i gulvene for inspektion. Det er konstateret indstøbte rådebeskyttede sømregler, de grønne regler. Der står intet nævnt vedrørende syllen, man kan heller ikke se prøveudtagningshuller. Syllen ser helt normalfarvet ud, som fyrretræ.

Er der nogen der kan se direkte på billedet om den er trykimprægneret eller ej? Var der farveløse alternativer allerede så tidligt, huset er bygget 68-69.

Et billede er af den samme sylldel, blot på den modsatte side udendørs bag panelet.

Nogen, der kan anbefale en god inspektionsvirksomhed for købere i Stockholmsområdet? Skal ringe og høre med Densia, Eminenta i morgen.

• Hul i gulv med isolering og en grøn, rådresistent spær, set under bygningsinspektion.
  • Inspektionshul i gulv med isolering og del af trækonstruktion synlig, undersøgt for bygningsinspektion.
  • Billedet viser en trævæg med gule kanter og synlige skruer, potentielt relateret til en bygningsinspektion.
På det første billede ser det ud til at være trykt i brættet på bunden.

Jeg har ingen erindring om, at man brugte trykt tømmer i nogen større udstrækning i 1968-69. Det var vel først da, at det fandtes overhovedet. Hvad der derimod var almindeligt, var at man malede på rådskyddsmedel på træet. Det var i øvrigt ikke særligt effektivt.

Det er en slags grøn farve, vi har den samme på reglarne i vores krybekælder.

J justusandersson sagde:
Jeg har ingen erindring om, at man brugte trykketræ i nogen større omfang 1968-69. Det var vel først da, at det overhovedet fandtes. Hvad der derimod var almindeligt, var at man malede på rådhedsbeskyttelse på træet. Det var for øvrigt ikke særligt effektivt.
Dejligt at høre! :) Vi har booket analyse af syllen og inspektion af huset nu næste onsdag :) Men kan man så antage, at sømmereglerne er strøget med rådhedsbeskyttelse, men syllen, der ser naturligt fyrfarvet ud, muligvis er ubehandlet?

Ja, det tror jeg er en rimelig konklusion.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.