På billeder man googler frem ser man aldrig, hvordan trappetrinene (i åbne trapper) ser ud underfra, når man har renoveret med sådanne trin-sæt, der findes.

I mit tilfælde, hvor de gamle trappetrin ikke er parallelle i for- og bagkant, vil der komme sprækker. Eller?

Nogen idé til at få det pænt?

ingen?

Hvor tænkte du, der ville opstå sprækker? Trapprenoveringssættet ligger jo både i forkanten og bagkanten, så har du plane ender på trinene, bliver der ingen sprækker.

Stefan N sagde:
Hvor tænkte du få sprækker? Trappefornyelsessættet ligger jo både ved forkant og bagkant, så hvis du har plane ender på trinene, bliver der ingen sprækker.
Det var jo det, jeg ikke har. For- og bagkant er ikke parallelle. Og selv hvis de var, er der vel næsten altid en lille afrunding på trappetrinene, så der bliver sprække alligevel. I mit tilfælde en større sprække. Hvorfor finder jeg ingen billeder af en renoveret trappe taget fra undersiden?

Mener du, at trinet er kileformet? Jeg har sat stepkit i min åbne u-trappe. Det blev super synes jeg. Originaltrinene har en lille afrunding, så der bliver selvfølgelig en lille sprække der. Men det generer mig ikke.

Det var et par afteners arbejde med dyksaven, men det gjorde en utrolig forskel at gå fra en slidt fyrretrappe til en ny flot olieret eg.

Et billede siger mere end tusind ord :)

Parallelle?

Hvis trinene ikke er parallelle, spiller det jo ingen rolle, det saver man jo til trinnet så det passer.

A
Er det en sådan her trappe?

Hvid trappe med trætrin og synlige mellemrum mellem trinene.

Der er vist lidt sprækker der... :eek: Det har jeg ikke lagt mærke til tidligere.😀

Har du ingen bakkantsliste?

A
Det er bagkantlisten, som man ser på billedet. Det er i princippet en hjørnelist i egetræ.

Jeg kørte uden bakkantslisten. Synes det blev fint alligevel.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.