8,541 læst ·
19 svar
9k læst
19 svar
Trappe tips
Moderator
· Stockholm
· 57 810 indlæg
Lysende,
Hvad kan der siges om sidestykkerne?
Hvordan, omkostning, materiale osv.?
Hvad kan der siges om sidestykkerne?
Hvordan, omkostning, materiale osv.?
Tja, hvad skal man sige.... KKR-rør 200x100x5 i 12 meters længde, påsvejste vinkeljern på indersiden som stigen hviler på. Gelænderne er 12mm rundjern med 100mm afstand, afsluttet med et 40mm fladjern. Alt stål til trappe, stilladset i baggrunden, 9 meter gelænder til overetagen (kan ses lidt i overkanten) kostede 10´+ moms. Der fik jeg en del over samt 50 m firkantprofil 40mm til et andet projekt.
Det ser godt ud dit byggeri! =)MrMagic sagde:Tja, vad ska man säga.... KKR-rör 200x100x5 i 12meters længde, påsvejsede vinkeljern på indersiden som trinnene hviler på. Håndlisterne er 12mm rundjern med 100mm afstand, afsluttet med et 40mm fladjern.
Alt stål til trappe, stativet i baggrunden, 9meter rækværk til overetagen (Ses lidt i overkanten) gik på 10´+ moms. Da fik jeg en del over samt 50 m firkantprofil 40mm til et andet projekt.
Et spørgsmål om sidebjælkerne bare.. Hvordan opleves trappen med de bjælker? Er den svajende eller stabil? Spontant synes jeg, det lyder som en vel dimensioneret bjælke.. Eller hvordan resonerede du? Havde det været nok med en svagere?
Interessant at høre, hvordan det fungerer..
Den er alt andet end vaklende !! **fnys**
Sagt i sjov, den er virkelig stabil faktisk, helt klart overdimensioneret. Tåler garanteret flere ton! Men jeg ville absolut have 200mm bredde på bjælkerne for at trinene ikke skal stikke for meget ud. Og da bliver bredden mindst 100mm, tyndere gods end 5mm findes heller ikke. Dog kan jeg opleve, at hvis man går med hårde sko og "tramp" (På mine fine trappetrin, Fy skam !) kan man få en vis "kasse-følelse" af det store volumen i bjælkerne. Skulle måske have fyldt lidt stenuld i, før man svejsede enden på den.
Bør vel tilføje, at den står på en virksomhed, ikke i boligmiljø.
Sjovt at få lidt "kred" af en fyr som dig, har læst alle dine indlæg under "Mark..." og er dybt imponeret! Du er en værdifuld ressource herinde!
Kommer sikkert med lidt spørgsmål snart, skal begynde med jordarbejdet til nybyggeriet til foråret. Har lige købt en Gravemaskine til formålet...
Sagt i sjov, den er virkelig stabil faktisk, helt klart overdimensioneret. Tåler garanteret flere ton! Men jeg ville absolut have 200mm bredde på bjælkerne for at trinene ikke skal stikke for meget ud. Og da bliver bredden mindst 100mm, tyndere gods end 5mm findes heller ikke. Dog kan jeg opleve, at hvis man går med hårde sko og "tramp" (På mine fine trappetrin, Fy skam !) kan man få en vis "kasse-følelse" af det store volumen i bjælkerne. Skulle måske have fyldt lidt stenuld i, før man svejsede enden på den.
Bør vel tilføje, at den står på en virksomhed, ikke i boligmiljø.
Sjovt at få lidt "kred" af en fyr som dig, har læst alle dine indlæg under "Mark..." og er dybt imponeret! Du er en værdifuld ressource herinde!
Kommer sikkert med lidt spørgsmål snart, skal begynde med jordarbejdet til nybyggeriet til foråret. Har lige købt en Gravemaskine til formålet...
Hej,
I en tidligere tråd var der et tip om en virksomhed i Estland, ARTIKA Trepid (www.artika.ee). De har en meget flot hjemmeside med virkelig flotte egetræstrapper. Jeg har skrevet til dem flere gange på engelsk men har ikke fået noget svar. Er der nogen, der har været i kontakt med dem? Priserne de angiver er superinteressante så jeg vil virkelig gerne komme i kontakt med dem men mit estisk eksisterer ikke, nogen tips?
I en tidligere tråd var der et tip om en virksomhed i Estland, ARTIKA Trepid (www.artika.ee). De har en meget flot hjemmeside med virkelig flotte egetræstrapper. Jeg har skrevet til dem flere gange på engelsk men har ikke fået noget svar. Er der nogen, der har været i kontakt med dem? Priserne de angiver er superinteressante så jeg vil virkelig gerne komme i kontakt med dem men mit estisk eksisterer ikke, nogen tips?
Klik her for at svare
