Hej!
Denne trappe i vores kommende hus skal vi gøre noget ved!
se billeder http://www.extendit.biz/trapp2.jpg og http://www.extendit.biz/trapp1.jpg
Trappen er smal, har små trin og går ind i stuen lidt for langt.
Væggen, som I ser trappen er ved, kan flyttes om nødvendigt.
Mine ønsker er at gøre trappen pænere, ikke så langt indgående i stuen og ikke så dyr. Måske man bygger selv fra tegning eller bestiller og bygger sammen selv.
Nogle tips, forslag?
/IceBall
Denne trappe i vores kommende hus skal vi gøre noget ved!
se billeder http://www.extendit.biz/trapp2.jpg og http://www.extendit.biz/trapp1.jpg
Trappen er smal, har små trin og går ind i stuen lidt for langt.
Væggen, som I ser trappen er ved, kan flyttes om nødvendigt.
Mine ønsker er at gøre trappen pænere, ikke så langt indgående i stuen og ikke så dyr. Måske man bygger selv fra tegning eller bestiller og bygger sammen selv.
Nogle tips, forslag?
/IceBall
Hej alle sammen!
Bag den flytbare væg er køkkenet, og der planlægger jeg ikke at have nogle køkkenskabe eller lignende.
Har også tænkt på at have en buet eller svungen trappe, men jeg har ikke fundet mange sådanne færdige trapper på nettet. Jeg tror, det ville blive meget dyrt at få specialfremstillet en svungen trappe...
Jeg fandt et billede i et indretningsmagasin, der gav mig en idé (som måske ikke kan gennemføres til rimelige penge). Tænkte, at man kunne finde et firma, der kunne svejse en bjælke med fastgørelser til trin, og måske kunne man få den lidt svungen. Se billede http://www.extendit.biz/trapp4.gif. Så kan man selv lave trinene. Jeg er lidt handy selv i hvert fald.
immobil: jeg vil prøve at få fat i tegningen på torsdag, så kan jeg lægge et billede op, så I kan se...
Tak for tipsene!
/IceBall
Bag den flytbare væg er køkkenet, og der planlægger jeg ikke at have nogle køkkenskabe eller lignende.
Har også tænkt på at have en buet eller svungen trappe, men jeg har ikke fundet mange sådanne færdige trapper på nettet. Jeg tror, det ville blive meget dyrt at få specialfremstillet en svungen trappe...
Jeg fandt et billede i et indretningsmagasin, der gav mig en idé (som måske ikke kan gennemføres til rimelige penge). Tænkte, at man kunne finde et firma, der kunne svejse en bjælke med fastgørelser til trin, og måske kunne man få den lidt svungen. Se billede http://www.extendit.biz/trapp4.gif. Så kan man selv lave trinene. Jeg er lidt handy selv i hvert fald.
immobil: jeg vil prøve at få fat i tegningen på torsdag, så kan jeg lægge et billede op, så I kan se...
Tak for tipsene!
/IceBall
Har du små børn så er det trappebilledet bestemt farligt - både hvad angår trinene og gelænderet. Tjek hvad meromkostningen er vedrørende specialbestilling - det er ikke sikkert at det bliver så vanvittigt meget dyrere!
Har tænkt på det samme og på den samme trappeFandt et billede i et indretningsmagasin, der gav mig en idé (som måske ikke kan gennemføres til rimelige penge). Tænkte, at man fandt et firma, der kunne svejse en bjælke med beslag til trappetrin, og måske kan man få den lidt buet. Se billede [link]. Så snedker man sine egne trappetrin. Er lidt handy selv i hvert fald.
Janne
Så det fungerer altså med almindelige bordplader af den tykkelse?Immobil sagde:
Hvis vi siger det handler om 14 trin, og at man kan få to trin per løbende meter bordplade og bordpladen koster 3000 kr pr. meter, så ville vi ende på 21000 kroner for trappetrinene. Tænker jeg rigtigt, Immobil, for du er vel udover at være forumgud også trappegud ;D? Er dette den billigste måde?
Janne
Køb ikke bordplader, køb almindeligt snedkertræ i stedet. For de penge, du nævner ovenfor, kan du både få en kløvsav og en høvl til at gøre arbejdet bagefter. Jeg har lavet en 3.06 m høj trappe med 45 mm trin, 300 mm trindybde og en platform på 1x1.4 m øverst samt gelændere. Alt i massiv ahorn, omkostning ca. 6500:- for træet. Derefter kommer der arbejde, olie, lak osv. Sidestykkerne er i stål og ikke medregnet i prisen ovenfor.
Det er præcis sådan noget, man vil høre, endelig noget der bliver billigere end man havde tænkt sig
.
Det lyder kanon. Et dumt spørgsmål måske, men hvor køber man sådan noget træ, er det savværk der gælder eller fungerer almindelige byggemarkeder?
Du kunne vel ikke vise et billede af din trappe?
Janne
Det lyder kanon. Et dumt spørgsmål måske, men hvor køber man sådan noget træ, er det savværk der gælder eller fungerer almindelige byggemarkeder?
Du kunne vel ikke vise et billede af din trappe?
Janne
Købte træet af en dørproducent/grossist. Men din lokale forhandler kan også skaffe det. Prissætningen er oftest per m3 træ, i mit tilfælde gik det omkring 0,4 m3.
Hvis du køber ukantet, dvs. ikke skåret på siderne, er prisen lavere, men du får mere spild.
Skal montere det i morgen, kan tage et par billeder senere...
For øvrigt har trappen 16 trin + platformen, dvs. 180mm trinhøjde.
Hvis du køber ukantet, dvs. ikke skåret på siderne, er prisen lavere, men du får mere spild.
Skal montere det i morgen, kan tage et par billeder senere...
For øvrigt har trappen 16 trin + platformen, dvs. 180mm trinhøjde.
:-[ Undskyld min sene ankomst.JanneH sagde:
:
8) Til sidst vil jeg takke aller ydmygst for komplimentet. :-[ ;D
Medlem
· Östergötland
· 2 144 indlæg
Den kender vi igen....seneste nummer af Plaza Interiør om et nybyggeri i Karlstad er det vist? På Plaza plejer man at hjælpe med leverandører, det er bare at ringe derind.IceBall sagde:
Det passer godt, Calle Anka! Den fandt jeg i Plaza magasinet. Det var nogle gymnasieelever, der havde svejset trappen sammen.
Jeg har kørt rundt og vist trappen til nogle svejsesteder i byen, og de skal have alt fra 25 000 til 35 000 kr for at svejse en lignende, og så laver jeg trin selv! Synes det virker dyrt....
Har en anden idé: http://www.snickarlaget.se/ har flotte trapper. Klik på "nya trappor" og "Balk" f.eks.
Se billeder derfra: http://www.snickarlaget.se/nyatrappor/balk6.jpg http://www.snickarlaget.se/nyatrappor/balk2.jpg
Kunne man ikke selv bygge sådan en med en limträbalk eller noget?
/IceBall
Jeg har kørt rundt og vist trappen til nogle svejsesteder i byen, og de skal have alt fra 25 000 til 35 000 kr for at svejse en lignende, og så laver jeg trin selv! Synes det virker dyrt....
Har en anden idé: http://www.snickarlaget.se/ har flotte trapper. Klik på "nya trappor" og "Balk" f.eks.
Se billeder derfra: http://www.snickarlaget.se/nyatrappor/balk6.jpg http://www.snickarlaget.se/nyatrappor/balk2.jpg
Kunne man ikke selv bygge sådan en med en limträbalk eller noget?
/IceBall