Hej har en indvendig trappe i huset, som ikke ser ud til at være målt korrekt efter at have fjernet tapet og gammel panel ser jeg, at der er mellemrum på 50-100 mm mellem trappe og væg. På 2 ud af 3 sider. Det ser ud som om man har forsøgt at kompensere for dette ved at sømme trappen fast med trädistanser/klodser.
Trappen knirker også en del. Kan dette afhjælpes, eller er det ligefrem sådan, at trappen er dårligt målt fra starten?
Hvad siger du @Immobil? ved, at du plejer at være kyndig inden for trappefremstilling
Ovenfra
Underneden, ser en af distancerne på dette billede, sådan glipper det rundt om 2 af 3 sider
Hej har en innertrappa i huset som inte ser ud til at være målt korrekt efter at have revet tapet og gammel panel ser jeg at det er sprækker mellem 50-100 Mm mellem trappa og væg. På 2 af 3 sider. Ser ud som at man har forsøgt at kompensere dette ved at sømme trappen med træafstandsstykker/klodser.
Trappen knirker også en del. Kan dette afhjælpes, eller er det ligefrem så at trappen er dårligt målt fra starten?
Nu er jeg jo ikke Immobil, men jeg forsøger mig alligevel på et svar (har 16 års erfaring som tømrer/snedker)
Du mener vel 5-10mm fejl (ikke 50-100), ser ud så på billederne i alle fald?
Jeg tror, at man har målt trappen lidt mindre bevidst for at være 100% sikker på, at den skal få plads.
For at få det lidt pænere kan du sætte en liste på oversiden. På undersiden kan du fastgøre (skrue + konstruktionslim) noget mere stabilt (typ 35X70mm) i flugt med undersiden af trappeløb, dette for at få en ekstra støtte, som måske kan modvirke en del knirkeri i trappen. Men skal du have den totalt knirkerfri kræver det nok en hel del arbejde for at modvirke eventuelle bevægelser i trappetrinene, jeg har ingen generel viden om, hvordan man plejer at gøre med det.
Nu er jeg jo ikke Immobil, men jeg forsøger mig alligevel med et svar (har 16 års erfaring som tømrer/snedker)
Du mener vel 5-10mm fejl (ikke 50-100), ser sådan ud på billederne i hvert fald?
Jeg tror, at man har målt trappen lidt mindre bevidst for at være 100% sikker på, at den skal få plads.
For at få det lidt pænere kan du jo sætte en liste på oversiden. På undersiden kan du fastgøre (skrue + konstruktionslim) noget mere stabilt (typ 35X70mm) tæt på undersiden af trapperne, dette for at få en ekstra støtte, der måske kan modvirke noget knirken i trappen. Men skal du have den totalt knirkefri, kræver det nok en del arbejde for at modvirke eventuelle bevægelser i trappetrinene, jeg har ingen generel idé om, hvordan man normalt gør med det.
Tak!! Det er korrekt, selvfølgelig er det 5-10 Mm og intet andet