Albin Hedström
Hej!

I forbindelse med vores husbyggeri har vi købt fliser og klinker på egen hånd og skal nu transportere det til byggepladsen ca. 8 mil væk.

Er det okay at køre det på en almindelig trailer, eller skal det transporteres "blødere"?

Klinkerne er granitkeramik, hvis det nu gør nogen forskel.
 
L
Så længe du ikke kører med overlast, (let gjort), og pladerne er pakket ned ordentligt kan det ikke være noget som helst problem. Hvis det skulle være grusvej må man vel køre ekstra langsomt muligvis.
 
Staffans2000
Om muligt, stil pladerne stående. Hvis ja, kan du køre over klippiga bergen med fuld parra.
 
  • Synes
tttomten og 1 anden
  • Laddar…
P
Ingen problemer. Tænk på jævn last og ikke overvægt. Surr dem så godt det går, så de ikke bevæger sig på ladet. Kør roligt og ikke i huller.
 
Albin Hedström
Tak for jeres svar! Så bruger jeg släpvagnen.
 
....ja men som sagt kør ikke store fliser liggende...... da jeg hentede en større ladning på kakelbolaget i bromma passede de på at fortælle skrækhistorier om bygherrer der havde lastet traileren fuld og kommet hjem med nul hele fliser...
 
Albin Hedström
Vores fliser er 30x30 som størst. Kan prøve at stille dem op.
 
P
MathiasS MathiasS sagde:
....ja men som sagt kør ikke store fliser liggende...... da jeg hentede en større last på kakelbolaget i Bromma, benyttede de lejligheden til at fortælle skrækhistorier om bygherrer, der havde læsset traileren fuld og kom hjem med nul hele fliser...
Måske en lille forskel i varebiler. Men husker, da man var udlejet til forskellige firmaer, og vi skulle hjælpe en kakelcentral med at køre klinker ud til lejligheder. Han løftede bare en palle ind, som må have vejet dobbelt så meget som vi måtte køre. Ejeren syntes, jeg skulle køre, og det gjorde jeg første omgang. Men da inderskærmene ramte dækkene rundt om, nægtede jeg. Men alt var helt, og de lå ned =)
 
  • Synes
MathiasS
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.