Hej,

Jeg er ved at rive fliser og klinker ned i et gammelt badeværelse. Huset er en 50'er-villa, hvor badeværelset ligger i kælderplan, halvt under jorden. Jeg reagerede tidligere på, at det lugtede mærkeligt i kælderen, da vi flyttede ind for ca. 2 uger siden, og har nok lykkedes med at lokalisere lugten til badeværelset ved at lukke døre og snuse mig frem. Desværre ser det ud til, at lugtesansen nu har vænnet sig til lugten, men et par venner påpegede, at det lugtede af skimmel.

Der ligger træullit mod badeværelsets 2 ydervægge, bag et lag puds, men det ser stadig helt tørt ud.
Kan det alligevel være sådan, at træulliten er begyndt at mugne nogle steder? Jeg har læst, at træullit ellers er et godt materiale, som står imod fugt på grund af sin pH-værdi og desuden kan ånde.. men i badeværelser, klarer det virkelig den fugtbelastning?

Lige nu ved jeg ikke rigtig, om jeg skal rive træulliten ned eller lade den sidde tilbage, da jeg ikke er helt sikker på, om det er årsagen til lugten.
Jeg har samtidig gået lidt i stå på denne tråd, som efter min mening giver dobbelte budskaber: http://www.byggahus.se/forum/grund-markarbeten/14428-traeullit-mot-kaellarvaegg.html

Mvh,
Petteri

Senest redigeret:
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.