Jeg er ved at renovere kælderen i mit hus, som er bygget i 1954. Limet plastgulv på gulvet og overmalet vægtapet er ikke så inspirerende. Gulvet bliver platonmåtte og derefter laminatgulv. Væggene planlægger jeg at sætte op med regler og derefter gips. Jeg har læst en del om, hvor uhensigtsmæssigt det er med træregler mod beton, og at man skal bruge metalregler. Nu synes jeg, det virker lidt besværligt og dyrt med metalregler. Burde det ikke gå godt med træregler, hvis man sætter tagpap imellem (jeg fik fat i en rulle med noget, der hedder grundpap)? Der har aldrig været nogle problemer med fugt i kælderen, og det lugter ikke som "kælder". Det ville jo være rart, hvis det kunne forblive sådan.

Hej ! Du nævner ikke om det gælder ydervægge, eller mellem vægge.Det spiller ingen rolle hvilken type væg det gælder,læg du din pappe.Nye huse med betonplade lægges plastikfolie under indre væg, o gummi liste eller lignende under ydervæg.

Det gælder både ydervægge og skillevægge. Jeg selv synes, at det burde være tilstrækkeligt, men jeg er jo virkelig en lægmand i disse sammenhænge.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.