Hej!

Jeg har for nylig købt et hus bygget omkring 1976/77 og revet min første væg ned, en lille en, hvor der stort set kun var plads til en døråbning. Tanken er at bygge en ny væg med stålregler.

Da jeg havde revet gipsen af, så jeg, at reglen langs gulvet er indfældet i betonen, sammen med en del af gipsvæggen. Mærkeligt? Eller er der nogen fornuftig grund til, at man gjorde sådan dengang? Jeg bliver lidt bekymret, da træet føles fugtigt.

Jeg vedhæfter 2 billeder, som jeg håber illustrerer det hele.

Kan jeg bare fjerne træreglen og fylde hullet med noget? Den lille væg kan vel næppe være bærende? Der er betonvægge rundt om, og gipsloftsplader ligger oven på reglen i loftet.

• Gul væg i konstruktion med gipsrester på gulvet og værktøj, samt et elpanel på væggen til højre.
  • Trævægstolpe indfældet i beton med gipsstøv og affald omkring. Noget af gipsvæggen er fjernet, viser renoveringsarbejde i hjemmet.
Troligtvis så har man støbt på en overbeton som gulv efter at man har rejst indervæggene.
Det er bare at fjerne og spartle igen hullet. Vær glad for at du ikke har indstøbte træreglar og mineraluld imellem som ligger direkte på bundpladen for at lave "träbjälklag" og få isolering i gulvene på undervåninger. Jeg sanerede det ud fra en hel undervåning i det forrige hus, og det lugtede ikke af hindbær når man åbnede gulvene kan jeg sige...

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.