Hej,

Jeg er usikker på, om jeg må bore gennem 12 mm spånpladen og plastfolien under, eftersom jeg er bekymret for, at fugt kan trænge gennem hullerne, hvor plug og skruerne vil være og skade parketgulvet, som jeg skal lægge på spånpladerne.

Jeg har brug for at bygge en væg mellem stuen og soveværelset. Jeg undrer mig over, hvordan jeg skal fastgøre en træregel 45 x 70 på gulvet, når jeg har 12 mm spånplade på gulvet. Der er ingen træregler under spånpladen, kun plastfolie og beton. De har støbt et betongulv og på betonen lagt en tynd plastfolie og ovenpå den 12 mm spånplade.

Jeg forstår ikke, hvordan disse spånplader er fastgjort til betonen, eftersom der ikke er nogen skruer nogen steder.

Må jeg bore gennem plastfolien under spånpladen og sætte plug i betonen, som skal holde reglen for væggen?

Jeg har tegnet, hvordan gulvet ser ud, og hvordan jeg tænker at sætte plugs i træreglen.

• Skematisk tegning viser en træregel fastgjort gennem 12 mm spånplade, plastfolie og betongulv med plug og skrue, indekseret med pile og tekst.
det ser ud til, at du har et flydende spånpladegulv, og dem skal man ikke fastgøre i betonen

T tergo sagde:
ser ud som om du har et flydende spånpladegulv, og de skal man ikke fastgøre i betonen
Jeg overvejer bare at skrue træreglen fast i spånpladen. Jeg undrer mig over, om det vil være stabilt nok?

T tergo sagde:
det ser ud til, at du har et flydende spånpladegulv, og dem skal man ikke fastgøre i betonen
T tergo sagde:
brug en pladgulvsskinne og monteringslim imellem og 12 mm skrue, og så skær de stående regler lidt stive

[link]
Mener du, at jeg skal skære de stående regler lidt længere for at de skal sidde bedre fast mellem loftet og gulvet? I loftet er det beton, så der kan jeg bruge trærege. Betyder det, at jeg kun skal bruge pladgulvsskinne på gulvet?

B Broz sagde:
Mener du, at jeg skal skære de stående reglar lidt længere, så de sidder bedre fast mellem loftet og gulvet?
ja 1mm for lange
B Broz sagde:
Betyder det, at jeg kun skal bruge plåtgulvskena på gulvet?
hvis man vil, kan man også bruge plåtskena i loftet og stående træreglar

• Synes
Broz
  • Laddar…
T tergo sagde:
ja 1mm for lange

om man vil så kan man bruge pladeskinne i loftet også og stående træregler
Tak Tergo!!!

• Synes
tergo
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.