Jeg har en støbt plade i køkkenet og gangen og skal bygge en indervæg. Kan man uden problemer sætte træet direkte mod pladen, eller bør man have et stykke plastik/sålstykke mellem endetræet og pladen for at undgå, at træet suger fugt? Ikke fordi pladen indendørs skal være fugtig, går jeg ud fra, men... vil jo være 100% sikker på, at jeg gør det rigtigt.

Plast eller syllisolering under væggen.

Ok det var jo det jeg mistænkte men er alligevel nysgerrig på hvor vigtigt det egentlig er på en indre væg?? Pladen skal vel være "tør"??

På en "modern" isoleret plade, der står på et lag af makadam, ville jeg ikke være bekymret for at placere en indervæg direkte på betonen.
Men praksis er at lægge plast eller syllisolerende materiale under.

Mikael_L
Læg du i det mindste lidt diffusionstæt byggplast, eller et lille stykke tagpap eller noget lignende.
Det er jo ligesom ingen omkostning eller besvær i sammenhængen.

Jeg har isoleret plade og den skal altså rent teknisk altid holde sig tør, men jeg har sat lidt syllisolering under præcis alt, der ligger mod, både syller og søjler.
At tænke på er, at en søjle som regel tager meget store belastninger, så præcis hvad som helst fungerer ikke under det.

Seler og livrem.

Der er meget, der skal være... i teorien/den ideelle verden, men en hurtigkig rundt på dette forum viser vel, at det ofte ikke er tilfældet i virkeligheden... :banghead:

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.