4,252 læst ·
6 svar
4k læst
6 svar
tør man save kæmpetærskler bort i gammelt hus?
Nu ringede en og spurgte, om de måtte installere handicaptilpasning i min anden villa og save de høje tærskler mellem rummene væk.
Jeg godkendte med den bemærkning, at det skal være seriøse håndværkere, som ved, hvad de laver... ikke kun at de følger en arbejdsordre uanset hvad der står...
Så det er bedst at tjekke med jer...
Et hus fra lad os sige 30'erne... med døre mellem rummene, tærsklerne er typisk 20-25 cm høje eller noget...
Er det ufarligt bare at save disse væk, eller kan det være betydningsfulde bærende elementer på en eller anden måde?
Jeg godkendte med den bemærkning, at det skal være seriøse håndværkere, som ved, hvad de laver... ikke kun at de følger en arbejdsordre uanset hvad der står...
Så det er bedst at tjekke med jer...
Et hus fra lad os sige 30'erne... med døre mellem rummene, tærsklerne er typisk 20-25 cm høje eller noget...
Er det ufarligt bare at save disse væk, eller kan det være betydningsfulde bærende elementer på en eller anden måde?
Mja...i det mindste i en laftet kåk kan de have en sammenbindende funktion.
Håber du mener 20-25 cm brede 
Personligt synes jeg det virker meget synd, kan de ikke montere en form for plader eller kiler så de kan komme over tærsklen (som man senere kan tage væk, hvis man vil have originalerne tilbage)?
At de skulle kunne have nogen bærende funktion kan jeg ikke forestille mig.
Personligt synes jeg det virker meget synd, kan de ikke montere en form for plader eller kiler så de kan komme over tærsklen (som man senere kan tage væk, hvis man vil have originalerne tilbage)?
At de skulle kunne have nogen bærende funktion kan jeg ikke forestille mig.
haha, jeg nåede ikke at ændre. for første gang i meget lang tid så fik jeg nøgle og kunne gå ind og kigge... det var snarere cirka 5 cm høje..10-15 cm brede..
det er en tømmerbygning, under er vel en lav torpargrund eller hvad de kaldes, den står på en lav mur så at sige...
og ja jeg overvejer at ikke bare opfordre dem til at plaste, så det bliver milde fartbump for pensionisten bare...
det er en tømmerbygning, under er vel en lav torpargrund eller hvad de kaldes, den står på en lav mur så at sige...
og ja jeg overvejer at ikke bare opfordre dem til at plaste, så det bliver milde fartbump for pensionisten bare...
Tag ikke dem væk for alt i verden.. det ville være virkelig synd.
Skønt.

Klik her for at svare