Vi er nødt til at flytte vores loftlampe. Det ser ud til at være et gipsloft, og vi vil have, at den bliver siddende i loftet.
Jeg har ledt med magnet og nu undrer jeg, om jeg tør bore et hul der, hvor magneten fæster, for i min verden burde det være reglen, som skruen sidder i, som magneten til gengæld fæster i.
Har banket, men hører ingen forskel.
Har brug for hjælp her.
Lampen vejer omkring 3-4 kg og er sådan en her:
https://www.fotogenlampor.se/elektr...nlampa-el-taklampa-i-gjutjarn-el-och-fotogen/
Taknemmelig for vejledning, så det bliver rigtigt.
Jeg har ledt med magnet og nu undrer jeg, om jeg tør bore et hul der, hvor magneten fæster, for i min verden burde det være reglen, som skruen sidder i, som magneten til gengæld fæster i.
Har brug for hjælp her.
Lampen vejer omkring 3-4 kg og er sådan en her:
https://www.fotogenlampor.se/elektr...nlampa-el-taklampa-i-gjutjarn-el-och-fotogen/
Taknemmelig for vejledning, så det bliver rigtigt.
Det er med største sandsynlighed spredt træpanels ved kortsamlingerne af din gipskortplank, som du har i loftet.. der bør det holde at skrue en krog i til en lampe..Poccas sagde:
Vi er nødt til at flytte vores loftlampe. Det ser ud til at være et gipstag, og jeg vil gerne have, at den bliver siddende i loftet.
Har ledt med en magnet og nu undrer jeg mig over, om jeg tør bore et hul, hvor magneten fæstner, for i min verden burde det være reglen, som skruen sidder i, som magneten igen fæstner i.
Har brug for hjælp her.
Lampan vejer omkring 3-4 kg og er en sådan her:
[link]
Taknemmelig for vejledning, så det bliver rigtigt
Har du en syl, kan du jo føle dig frem, om der findes træ under, hvor du tænker at fæstne uden at det bliver for stort hul..
Tak, nu spiket ind en dyckert og der er panel der. Drog på siden af magneten.Rejäl sagde:
Er det bare bore og skrue ind eller behøves der plugg?
Er det en krog med trægevind så behøver du ikke bore men bare skrue den op der hvor du vil have den. Hvis den er meget grov, kan man bore et lille 2-3mm hul for at lette skruearbejdet.Poccas sagde:
Ingen rawlplug anvendes i træet..
Då ska du forbore et 2 mm hul op, trækker du i en rigktig loftkrog så kan det spænde ud i hullet. Spoota på gevindet, inden du trækker den til. Og tænk på at have en krog, der er kraftig. en type sådan her er god og holder til 15 kilo. og findes i forskellige længder, det med forskellige længder måske ikke på Classes.Poccas sagde:
https://www.clasohlson.com/se/Lampkrok-vit/p/21-2640
Tak. Ja, jeg kiggede hos classes, men det føles spinkelt. Må lede efter en grovere og længere. Lampen har jo siddet i loftet i 17 år i en almindelig lampeudtagskrog, så det bør holde.J jonaserik sagde:Så skal du forbore et 2 mm hul op, skruer du i en rigtig loftkrog, så kan den spændes ud i hullet. Smør på gevindet, inden du skruer den i. Og husk at have en krog, som er kraftig. En type sådan her er god og holder til 15 kilo. Og findes i forskellige længder, det med forskellige længder måske ikke hos Classes.
[link]
Må flytte den, da man slår hovedet 🤣
Lampeudtag med krog holder til 15 kilo, den type jeg linkede til, har stort set alle elektrikere i deres biler og bruges til 100 % for krog i loftet.Poccas sagde:
Klik her for at svare
Lignende tråde
-
Bore i trappegelænder for metalstænger
Byggematerialer & Byggeteknologi -
Altan: finde løsning til vægpanel/espalier uden at bore i facaden
Byggematerialer & Byggeteknologi -
Borra snett ovanför centralen.
El -
Vad ska jag ha för förfilter borrad brunn
Vatten & Avlopp -
Vågar jag fortsätta borra?