Vi er nødt til at flytte vores loftlampe. Det ser ud til at være et gipsloft, og vi vil have, at den bliver siddende i loftet.
Jeg har ledt med magnet og nu undrer jeg, om jeg tør bore et hul der, hvor magneten fæster, for i min verden burde det være reglen, som skruen sidder i, som magneten til gengæld fæster i.
Har banket, men hører ingen forskel.
Har brug for hjælp her.
Lampen vejer omkring 3-4 kg og er sådan en her:

https://www.fotogenlampor.se/elektr...nlampa-el-taklampa-i-gjutjarn-el-och-fotogen/

Taknemmelig for vejledning, så det bliver rigtigt.

• Gipstak med pladeopdeling, set fra rummet. En ledning hænger fra en central del af loftet, over et vindue med udsigt til et banner udenfor.
  • Gipstak med en befintlig taklampa och ett tydligt märke där en magnet fäst vid taket.
A
Poccas Poccas sagde:
Vi er nødt til at flytte vores loftlampe. Det ser ud til at være et gipstag, og jeg vil gerne have, at den bliver siddende i loftet.
Har ledt med en magnet og nu undrer jeg mig over, om jeg tør bore et hul, hvor magneten fæstner, for i min verden burde det være reglen, som skruen sidder i, som magneten igen fæstner i.
Har banket, men hører ingen forskel.
Har brug for hjælp her.
Lampan vejer omkring 3-4 kg og er en sådan her:

[link]

Taknemmelig for vejledning, så det bliver rigtigt
Det er med største sandsynlighed spredt træpanels ved kortsamlingerne af din gipskortplank, som du har i loftet.. der bør det holde at skrue en krog i til en lampe..
Har du en syl, kan du jo føle dig frem, om der findes træ under, hvor du tænker at fæstne uden at det bliver for stort hul..

Rejäl sagde:
Det er med største sandsynlighed glespanel ved kortkarvene af dit gipskortplank som du har i loftet.. der bør det holde at skrue en krog ind for en lampe..
Har du en dycket så kan du jo mærke dig frem om der er træ under der, hvor du tænker at fastgøre uden at det bliver for stort hul..
Tak, nu spiket ind en dyckert og der er panel der. Drog på siden af magneten.
Er det bare bore og skrue ind eller behøves der plugg?

A
Poccas Poccas sagde:
Tak nu spiket ind en stift og det er panel der. Trak på siden af magneten.
Er det bare bore og trække ind en skrue eller behøves rawlplug?
Er det en krog med trægevind så behøver du ikke bore men bare skrue den op der hvor du vil have den. Hvis den er meget grov, kan man bore et lille 2-3mm hul for at lette skruearbejdet.
Ingen rawlplug anvendes i træet..

Rejäl sagde:
Er det en krog med trægevind så behøver du ikke bore, men bare skrue den op der, hvor du vil have den. Er den meget grov, kan man bore et lille 2-3mm hul for at lette skruearbejdet.
Ingen plugs bruges i træet.
Tak så meget for hjælpen. Nu føler jeg mig tryg. Ønsker dig en god dag!

• Synes
Anonymiserad 405730
  • Laddar…
Poccas Poccas sagde:
Tak nu spiket ind en dyckert og det er panel der. Dro på siden af magneten.
Er det bare bore og dra ind en skrue eller behøves plug?
I stedet for at lave hul i loftet (synd) kan du bruge en Lang Jan fra Classes, så kan du få armaturen næsten hvor som helst til at passe over et bord

J jonaserik sagde:
I stedet for at lave huller i loftet (synd) kan du bruge en Långa Jan fra Classes, så kan du få armaturet næsten hvor som helst til at passe over et bord
Lampen vejer næsten 6 kg. Var nødt til at veje den, så långa jan virker da ikke, men tak for tipset

Poccas Poccas sagde:
Lampan väger nästan 6kg. Var tvungen vga den så långe jan funkar då inte men tack för tipset
Då ska du forbore et 2 mm hul op, trækker du i en rigktig loftkrog så kan det spænde ud i hullet. Spoota på gevindet, inden du trækker den til. Og tænk på at have en krog, der er kraftig. en type sådan her er god og holder til 15 kilo. og findes i forskellige længder, det med forskellige længder måske ikke på Classes.
https://www.clasohlson.com/se/Lampkrok-vit/p/21-2640

J jonaserik sagde:
Så skal du forbore et 2 mm hul op, skruer du i en rigtig loftkrog, så kan den spændes ud i hullet. Smør på gevindet, inden du skruer den i. Og husk at have en krog, som er kraftig. En type sådan her er god og holder til 15 kilo. Og findes i forskellige længder, det med forskellige længder måske ikke hos Classes.
[link]
Tak. Ja, jeg kiggede hos classes, men det føles spinkelt. Må lede efter en grovere og længere. Lampen har jo siddet i loftet i 17 år i en almindelig lampeudtagskrog, så det bør holde.

Må flytte den, da man slår hovedet 🤣

Poccas Poccas sagde:
Tak. Ja jeg kiggede på classes, men det føles spinkelt. Må lede efter en grovere og længere. Lampen har jo siddet i loftet i 17 år i almindelig lampeudtagskrog, så det bør holde.

Må flytte den da man slår hovedet 🤣
Lampeudtag med krog holder til 15 kilo, den type jeg linkede til, har stort set alle elektrikere i deres biler og bruges til 100 % for krog i loftet.

• Synes
Poccas
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.