Nu sidder jeg her i sauna-byggeriet lidt i affekt. Jeg er ved at sætte tømmerpanel i sauna-delen af en laftet hytte. Mit spørgsmål er nu, hvordan monterer man det uden at det sprækker? Jeg har selvborende panelskruer, men elendigheden sprækker ved HVER ENESTE skrue?

Dette kommer nok til at sidde gennem sommeren, og næste vinter river jeg det hele ned og sætter gipsplader i stedet. Det er jo som papir.

• Tynde træplanker til timmerpanel, ligger stablet på gulvet med en blyant i nærheden, en del af et byggeri eller renoveringsprojekt.
Unikt namn
Prøvet forbore?

• Synes
  • Haha
MONTREAL og 1 anden
  • Laddar…
Prøvet med dykker i sømpistol?

• Synes
Workingclasshero og 1 anden
  • Laddar…
Se det som en mulighed for at købe nye sjove værktøjer. Jeg købte en makita 18V dyckertpistol, da jeg skulle sætte lidt brystpanel. Hurtigt og sjovt.

• Synes
Workingclasshero
  • Laddar…
Køb den rigtige skrue til formålet.
Træskrue plejer ikke at være selvborende, men spidsen er ofte takkede for at fræse sig frem i træet.

• Synes
vefyra
  • Laddar…
Har brugt wsb gulvskrue. Meget tilfreds med den, borer fint og sprækker aldrig.

Panelclips kan være et alternativ, da slipper du også at se skrue/søm efter montering.

D Davbos sagde:
Nu er det lidt i affekt jeg sidder her i bastubygget.
Er i gang med at sætte tømmerpanel i saunadelen af en tømret hytte. Mit spørgsmål er nu, hvordan man monterer det uden at det revner? Jeg har selvborende panelskruer, men skidtet revner ved HVER ENESTE skrue?

Dette kommer nok til at sidde over sommeren og næste vinter river jeg det hele ned og sætter gips op i stedet. Det er jo som papir.
Bruger du selvborende panelskruer?

Så er det jo klassisk svensk fulvirke, med en mindre evighed mellem årringene, som mest bare duer til toiletpapir. Desværre ikke nemt at finde noget andet.

D Davbos sagde:
Er i gang med at sætte tømmerpanel i bastudelen af en tømmerhytte. Mit spørgsmål er nu, hvordan man monterer det uden at det revner? Jeg har selvborende panelskruer men elendigheden revner ved HVER ENESTE skrue?

Dette kommer nok til at sidde under sommeren, og næste vinter river jeg alt ned og sætter gips i stedet. Det er jo som papir.
Sørg for at købe panel med kernesiden udad,
Ikke indad som på billedet, så det buer sig i den rigtige retning, samt forbore og søm.

D Davbos sagde:
Er i gang med at sætte tømmervæg i bastudelen af en tømmerhytte. Mit spørgsmål er nu, hvordan man monterer det uden at det revner? Jeg har selvborende panelskrue men elendigheden revner ved HVER ENESTE skrue?

Dette vil nok blive siddende under sommeren og næste vinter river jeg det hele ned og sætter gips i stedet. Det er jo som papir.
Jeg satte samme panel i en sauna, men skød den med dykkert i stedet.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.