Prisen er bl.a. afhængig af tømringsteknik. Maskinel eller manuel, håndtilhugget side/sider, håndlavede langtappe og knuder osv.
En væsentlig beslutning at tage er, om tømmerstammen skal være synlig indvendigt og/eller udvendigt.
Personligt ser jeg ikke behovet for at isolere en ny tømmerstamme. Det vigtigste er konvektionsbeskyttelsen, dvs. at stammen er vindtæt (ikke vandtæt).
Jeg mener, jeg så et nyt branchenyt magasin om tømrede huse hos Byggetjeneste i Stockholm. Ring og spørg dem.