Vi har et gammelt hus, hvor vi ønsker at sætte gammeldags nedløbsrør med skarpe vinkler og koniske beslag mod væggen. Gerne naturligt metalgrå, som ikke behøver at blive malet.

Hvilket materiale er bedst & hvorfor?
Titanzink? Zinkmagnesium? Andet?

Hvis vi ikke finder en lokal blikkenslager, der laver fra bunden, hvilket mærke på præfabrikerede anbefales? Lindab? Plannja? Rheinzink?

Tak for alle tips!

U Umerud sagde:
Vi har et gammelt hus hvor vi vil sætte gammeldags nedløbsrør med skarpvinkler og konformede fæster mod væggen. Gerne naturligt metalgrå som ikke behøver males.

Hvis vi ikke finder lokal blikkenslager som laver fra grunden, hvilket mærke på præfabrikerede anbefales? Lindab? Plannja? Rheinzink?

Tak for alle tips!
Bedst ved jeg ikke. Jeg har kun erfaring med Rheinzink Titanzink som jeg valgte fordi det har overlegen levetid (ingen korrosion) og det ældes til en fin, mørkegrå nuance.

U Umerud sagde:
Vi har et gammelt hus, hvor vi ønsker at installere gammeldags nedløbsrør med skarpe vinkler og konformede fæster mod væggen. Gerne naturligt metalgrå, som ikke behøver maling.

Hvis vi ikke finder en lokal blikkenslager, der laver fra bunden, hvilket mærke på præfabrikerede anbefales? Lindab? Plannja? Rheinzink?

Tak for alle tips!
Jeg købte i øvrigt delene fra RZ og installerede afvandingen selv. Ingen lodning, men brugte deres lim. Det blev meget godt.

N Nikorasu sagde:
Jeg købte i øvrigt delene fra RZ og satte afvanding selv. Ingen lodning men brugte deres lim. Blev meget godt.
Tak for svaret! Så ved jeg en, der er tilfreds med et af alternativerne.

Lindab o planja har skarprørbøjninger i sortimentet, reinzink ved jeg ikke

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.