Jeg har en åben pejs og murstykke fra 40'erne, der har mange skavanker.
Der er huller efter søm fra indvendige vægge, der har ligget an, skruehuller efter et element, der har været skrues fast, revner fra sætninger.
Nogle er meget dybe, andre overfladiske. Tænkte, at jeg ville gøre noget ved det nu.

Skal jeg bruge ildfast mørtel både til indersiden af den åbne pejs og ydersiden af murstykket? Eller er det forskellige mørtler, der skal bruges?

Modtager gerne tips til, hvordan jeg skal gøre, og hvilke værktøjer der er gode.
Min erfaring med at mure er begrænset. Har lavet et antal højbede i mexitegl udendørs.

Store og dybe huller, sandsynligvis efter en dørkarm.
Murstensvæg med synlige skader og revner, tegn på forsænket mørtel, små huller og slitage, muligvis en del af en ældre skorstenstruktur.
Revner
Murværk af gammelt mursten med synlige revner og skader, muligvis fra spikhuller og tidens tand.
Huller, hvor mørtelen er faldet af over tid
Gamle mursten med slidte overflader og revner, hvor mørtlen er falmet eller mangler, sandsynligvis fra en ældre skorsten eller væg.
Indersiden af ildstedet, mørtlen mellem det ildfaste tegl er løsnet.
En åben ildsted fra 1940'erne med synlige skader som revner, huller og slitage. Billedet viser den indvendige struktur og murværk.

• Synes
StorDrömLitenBudget
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.