Hej!

Har en gammel angestladdad patentløsning hvor kanalpladstag overgår til pladetag. Mit problem er at holde tæt i samlingen, jeg har forsøgt at løse dette med en elastisk fugemasse som jeg fik af blikkenslageren, men som det ses på billederne, sprækker fugen når den tørrer.

Jeg er vel klar over at det er snavset, grimt og fejlagtigt bygget, så sådanne kommentarer frabeder jeg mig, men jeg ville være meget taknemmelig hvis nogen venlig sjæl kunne hjælpe mig med at tænke ud en fleksibel, holdbar og vandtæt løsning som ikke bygger for meget i højden da taghældningen er så lav at det står vand på taget efter regn da profilen i nederkanten af plasttaget stopper det op.

Tak!

En udendørs scene med en tube fugemasse foran en slidt træoverflade og en krukke med nedvisnede planter. Revnet elastisk fugemasse mellem kanalplasttag og metal tag med synlig smuds og misfarvning.

Præciserende billede

• Kanalplasttag med aluminiumprofil, plåttäckta råspont, och kladdigt område. Riktningar och etiketter markeret på billedet.
Egne tanker er, at jeg enten supplerer med samme fugemasse, eventuelt forstærket med en slags net på rulle. Problemet der er, at jeg ikke kan finde samme fabrikat til salg nogen steder, nogen der ved om alternativer?

Alternativet som jeg ser det er at bruge butylbånd / tætningsbånd, ser at det er muligt at købe tynde butylbånd som burde kunne fungere, spørgsmålet der er hvor meget bevægelse sådan nogle tåler i så fald?

Min egen erfaring med kanalplast er, at den kræver et ret kraftigt fald for at fungere godt, især hvis hældningen er dårlig. Har du ikke mulighed for at løfte plasten nogle cm med afstandslister og lade plasten lande på en sprængblik, som så leder ned til pladen? Seje materialer tror jeg ikke så meget på.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.