P Pagno sagde:
[link]
Ellers går det med disse, eller lignende.
Mvh P-A
Sjovt at du nævner netop dem, netop nu, for tidligere i dag gik jeg rundt inde på Byggmax og kiggede på lister lignende dem og overvejede, hvordan jeg kunne bruge dem. Så de er med i tankerne! :) Tak for tip.

• Synes
Pagno
  • Laddar…
Hvorfor gøre det så svært, hvis I alligevel skal dræne inden for en nær fremtid? Køb OSB plader som du maler i valgfri farve og fastgør mod væggen. Når I har drænet, tager I dem ned og smider skidtet ud.

F Finndjävel sagde:
Hvorfor gøre det så svært, hvis I alligevel skal dræne i den nærmeste fremtid? Køb OSB plader, som du maler i valgfri farve og fastgør mod væggen. Når I har drænet, tager I dem ned og smider skidtet væk.
Det er sådan tankerne går nu, at gøre i stil med som jeg siger. Jeg ser det ikke som et kæmpeprojekt, det er nemt gjort. Malet OSB-plade i al ære, men uanset hvad man sætter op, som sidder fast, vil det lukke fugt inde unødigt. Eller ikke helt lukke inde, da det også i det eksempel er åbent rundt om, men det vil blive markant fugtigere bag pladen end med min tanke. Jeg vil helt enkelt kunne fjerne "væggen" for totalt fri ventilation. Skulle jeg mod forventning alligevel lave noget, der sidder fast, så vil det ikke være en hel plade, men mere som et elementbeskyttelse eller lignende, så at luft kan passere ikke kun under-bagved-over, men også lige igennem.

Hvad angår dræningen, så ville det være at foretrække at gøre det helst sidste år, men virkeligheden siger mig desværre, at det måske ikke vil ske hverken næste år eller året derpå. Min midlertidige løsning risikerer derfor at blive relativt langvarigt midlertidig...

En anden tanke kan måske være relevant i dit tilfælde, der findes ventilerede vægsystemer som med fordel kan blive siddende efter dræning, så har du dobbelt sikkerhed.

Venlig hilsen P-A

• Synes
vetgirig_
  • Laddar…
V vetgirig_ sagde:
Min tilfældige løsning risikerer derfor at blive relativt langvarigt tilfældig...
Haha. Har selv problemet med at mine midlertidige løsninger plejer at blive ret permanente.
Ellers findes der jo møbelrør i alle mulige forskellige dimensioner som du kan bruge som reglar.

• Synes
vetgirig_
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.