Det der er vel skinnen som man skal have for bedst lydisolering

Syllisolering har flere funktioner

stoppe fugt
stoppe træk/udfylde sprækker

Netop, lydisolering. Jeg syntes, det var mærkeligt med fugtspærre på plade.

Tak for alle svar, har nu yderligere et spørgsmål :)

Jeg har fjernet hele den gamle væg, men er lidt usikker på, hvordan vægprofilerne til den nye skal fastgøres.

Hvor jeg har tænkt, at den nye væg skal sidde, er der ingen profiler (i væggen diagonalt), hvor jeg kan fastgøre de nye indvendige vægprofiler. Er det nok, at jeg fastgør dem i loft, gulvprofilen, eller skal jeg indsætte nye profiler i den nærliggende væg også, så jeg kan fastgøre de to sideprofiler i disse?

Nu er der gips, hvor jeg skal fastgøre vægprofilerne.

hej igen, er der nogen, der har tips til, hvordan man skal gå til værks med problemet ovenfor, dvs. om man skal fastgøre sidereglarne langs den nærliggende væg, eller om det er nok at fastgøre dem i tagreglen og bundreglen?

Tak på forhånd! (undskyld at jeg "bumper tråden")

man fastgør dem i væggen.. Også her med gummidug alt. fugemasse for lydens skyld..
4/5 skruer på 3 meter er fint nok

så jeg skal indsætte en ny bjælke i væggen som jeg skal fastgøre den nye væg i?

Mikael_L
Jeg ville have sat reglen fast mod tilstødende væg i gulv, loft og så med 2-3 almindelige gipsankre i gipsen på den eksisterende væg.
Lidt kringlet, ja...
Men bor f.eks. 3 huller, på (ca) højden 60, 120, 180 cm fra gulv, i reglen.
Placér den på korrekt position, markér stedet for gipsekspandere gennem hullerne.
Tag reglen væk, monter ekspanderne og monter derefter endelig reglen permanent.

Noget der tætner, mellem regel og væg, reducerer lydhørheden mellem rummene. Enten noget blødt bånd mellem regel og eksisterende væg, eller at trække en akrylfuge i vinklen bagefter (eller både og).

det er nok at smøre lim bagpå og sætte et par gipsskruer..Det er ikke et beskyttelsesrum vi bygger her

Mikael_L
zankan sagde:
det räcker att kleta lim bakom och sätta ett par gipsskruvar..Det är inget skyddsrum vi bygger här
Hvordan fungerer det så?
At skrue gips mod regel med gipsskruer går jo fint, men at fastgøre regel mod gips, med gipsskruer, kan vel ikke være lige så smart ... :confused:

En enklere variant af det jeg foreslog er vel at bare påføre et par kraftige striber med akrylfugemasse eller PL400 eller noget lignende på reglen, så trykke den mod væggen og kun skrue oppe og nede på syller/hammerbåndet. Ingen gipsankre.
Så kan det blive svært at demontere væggen i fremtiden, uden at ødelægge gipspladen på den gamle væg, men hvis væggen ikke er midlertidig, så spiller det vel ingen større rolle.

limet holder reglen på plads permanent. Tager man en type træregel skrue og skruer langsomt lidt skævt ind i gipsen og ikke skruer for hårdt, sidder det tilstrækkeligt. Skruerne fixerer indtil limet er hærdet. Hvad angår akrylfugen, så er det egentlig ikke en fremragende løsning at lime med, da det har tendens til at slippe efter et stykke tid.

Efter hvor lang tid ville latexfuge/akrylfuge slippe? Min erfaring er, at jo længere den sidder, jo værre sidder det. PL600 bygger vel på samme teknik men med hurtigere tørretid.

Ønsker man at rive huset ned, når man tager reglerne ned, så brug noget lim som Casco Superfix eller PL400.

/Kent

Hej jeg har fået op reglarna nu, brugte 8mm spigplugs til syllen/hammarbandet, for siderne skruede jeg skråt ned i den nærliggende vægs syll samt op i hammarbandet. Fjernede også gips og satte diagonale reglar i den nærliggende væg, så jeg kunne skrue træskruer 70mm fra sidereglarna ind i den nærliggende væg. Siderne sidder nu tre steder i den nærliggende væg (begge sider), og da jeg brugte 2"4" reglar er det stabilt så ind i bomben :)

Tak for alle svar! nu er det tid til at anskaffe OSB samt gips!! klør i hænderne :P

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.