42,351 læst ·
20 svar
42k læst
20 svar
Tips til indbygning af garderobe
Tegn listens form. Grovskær med stiksaven.
"Tyg" det sidste væk med stiksavbladet direkte mod materialet. Altså mange små tyg MOD linjen i stedet for at forsøge at save langs med linjen.
"Tyg" det sidste væk med stiksavbladet direkte mod materialet. Altså mange små tyg MOD linjen i stedet for at forsøge at save langs med linjen.
Klip ikke skabet, klip listen. At forsøge at passe skabet efter listen er dømt til at mislykkes.
Stil skabet mod listen, hvor du skal have det. Tegn en streg på hver side af skabet på listen. Tag en feinsav og sav efter stregen. Tag en hobbykniv og skær i overkanten af listen, så ingen maling eller tapet følger med, når du fjerner den savede liste. Fjern den savede listdel. Gem listdelen, hvis du vil flytte skabet i fremtiden. Pres skabet ind mod væggen. Klart. Perfekt resultat.
Stil skabet mod listen, hvor du skal have det. Tegn en streg på hver side af skabet på listen. Tag en feinsav og sav efter stregen. Tag en hobbykniv og skær i overkanten af listen, så ingen maling eller tapet følger med, når du fjerner den savede liste. Fjern den savede listdel. Gem listdelen, hvis du vil flytte skabet i fremtiden. Pres skabet ind mod væggen. Klart. Perfekt resultat.
Senest redigeret:
Det var også min første tanke. Men da jeg talte med snedkeren, der renoverer resten af lejligheden, anbefalede han det ikke. Nu bliver det sådan, at han får justere garderoberne helt enkelt.
Tak for gode tips. Vovede mig til at save listen, mens den sad fast. Brugte en magnet og fandt tre listeskrue som jeg skar ud - så slap jeg endda for kobenet, og væggen blev bevaret.F finnemang sagde:Klip ikke skabet, klip listen. At forsøge at tilpasse efter den liste er dømt til at mislykkes.
Placer skabet mod listen, hvor du skal have det. Tegn en streg på hver side af skabet på listen. Tag en feinsav og sav efter stregen. Tag en barberblad og skær i overkanten af listen, så ingen maling eller tapet følger med, når du fjerner den afsavede liste. Fjern den afsavede listedel. Gem listedelen, hvis du vil flytte skabet i fremtiden. Tryk skabet ind mod væggen. Færdig. Perfekt resultat.
Klik her for at svare