Hej

Bor i et 70'er hus og jeg vil skifte min yderdør med sidelys.
Selve åbningen totalt er ca. 1500 mm og jeg vil gøre åbningen mindre så man kan have smallere sidelys!

Har I tips til hvordan man kan gøre det pænt?
Det er et murstenshus og det bliver svært at finde tilsvarende mursten hvis man skulle mure til på den måde 😅

Du kunne eventuelt lave døren og åbningen med træ. Med lidt arbejde ville det nok kunne se godt ud.

Hvis du kan dele et billede, kunne vi bedre hjælpe dig med forslag.

S Spik_och_Skruv sagde:
Du skulle eventuellt kunna gøre om døren og åbning med træ. Med lidt arbejde kunne det nok lykkes at få det til at se godt ud.

Hvis du kan dele et billede, kunne vi hjælpe dig bedre med forslag.
Tak, lægger billeder ind, når jeg kommer hjem!
Har du/I tips billeder, læg dem gerne her 🙂

S Spik_och_Skruv sagde:
Du kunne eventuelt lave døren og åbningen om med træ. Med lidt arbejde skulle det nok kunne komme til at se godt ud.

Hvis du kan dele et billede, kunne vi bedre hjælpe dig med forslag.

• Hvid hoveddør med glasvindue ved murstensvæg, kost lænet op ad væggen. To potteplanter med vinterudsmykning på snedækket grund.
  • Hvid hoveddør med glasparti og lysekrone i krans ved siden af rød murstensvæg og en hvid lampe, sne på jorden.
Jeg forestiller mig, at den bedste løsning ville være at tage hele sektionen med dør og vindue ud, som er mellem murstensvæggene, og sætte noget tilsvarende der, som kan holde en mindre dør.

Det er jo muligt kun at bygge rammen til døren om, men det vil nok blive mere arbejde, selvom det ser ud som et mindre indgreb.

• Synes
Xirit
  • Laddar…
Hvorfor vil du have smallere sidelys?

Alternativer er at have en bredere dør eller dobbeltdør. Eller et smalt sidelys på hver side af døren. Skift til en anden type glas i sidelyset kan også ændre, hvordan det opleves.

• Synes
Xirit
  • Laddar…
P Pin sagde:
Dette er et fantastisk godt spørgsmål.

• Synes
Pin
  • Laddar…
P Pin sagde:

Alternativ er at have en bredere dør eller dobbeltdør. Eller et smalt sidelys på hver side af døren. At skifte til en anden type glas i sidelyset kan også ændre hvordan det opleves.
Synes det er pænere med smallere sidelys

• Synes
Pin
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.