Hej !
Jeg er på jagt efter en smidig låseanordning til en hegnslåge, der forhindrer ungerne i at løbe ud på gaden. Lågen skal bygges på enkle reglar med bræddebeklædning og placeres mellem to hegnspæle, som er ca. 1 m høje og har tykkelsen 9,5 cm * 9,5 cm.

Jeg har forgæves ledt efter en fornuftig låseanordning. Det skal være en lås med nøgle – men det skal samtidig være lidt mere praktisk end bare hægte og hængelås. At bygge en rigtig lås med boks og låsekasse, der desuden passer til en såpass ”slap” konstruktion som en haveport, virker ikke helt let, så jeg foretrækker en slags simplere løsning.

Har nogen af jer tips til, hvor man kan finde en billig og god løsning med nøglelås til dette formål. Det nærmeste jeg selv har fundet er disse
http://www.laskompaniet.se/hasplas-med-cylinder-25-tum/580-0
men de virker ikke alt for smidige – desuden er jeg i tvivl om, hvordan de klarer det barske udendørsklima i Skåne.

Et meget stort tak på forhånd for eventuelle idéer.

Du kan sætte en AD lås der findes også med nøgle om du behøver låse det ellers sætter du det aftagelige håndtag indad AD låsene klarer udendørs klima jeg har dem til hest stalde hvor dørene står åbne i regn og rusk året rundt.

Tak for et godt forslag - googlede frem nogle interessante modeller.

Mvh Jörgen

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.