3,822 læst ·
40 svar
4k læst
40 svar
Tilsvarende anker masse i gipsvæg
Hvis det var et spørgsmål om at fastgøre et TV på væggen, ville jeg absolut have syntes, at det var en rimelig løsning i mangel på ekspansionsplug.M martinradbo sagde:
Men her er det en trappegelænder, der vil give vippende kræfter igen og igen, som vil få gipsskruerne til at arbejde op store huller temmelig hurtigt.
Medlem
· Västra Götaland
· 1 658 indlæg
Det var bare et tip, og vi har tydeligvis forskellige meninger her. Held og lykke uanset løsning.Dowser4711 sagde:
Endnu bedre, som nogen allerede har skrevet, at rive væggen ned og få en regel i fuld længde, men ifølge mig helt unødvendigt.
Jeg er nået frem til, at den anden side af væggen til dette hul er bagsiden af køleskabet.
Samt at de muligvis sigtede på en regel, da den tidligere ejer satte rækværket op. For hullet er seriøst 1 cm fra en regel.
Så jeg overvejer at trække køleskabet ud og åbne væggen der.
Og i så fald at bruge den regel.
Samt at de muligvis sigtede på en regel, da den tidligere ejer satte rækværket op. For hullet er seriøst 1 cm fra en regel.
Og i så fald at bruge den regel.
Sidder det lige ved siden af reglen behøver du ikke sætte en hel kortling mellem to forskellige reglar, men du kan fastgøre en regel parallelt med den eksisterende, så bliver dit hul bag køleskabet noget mindre.
Men det lyder jo som om alting løser sig på bedste vis til sidst, hvad godt!
Men det lyder jo som om alting løser sig på bedste vis til sidst, hvad godt!
Sæt en ordentlig kortling at skrue i mellem de eksisterende vægregler, jeg ville tage et stykke 45*195Jacob Gumpert sagde:
Jeg har fundet ud af, at den anden side af væggen til dette hul er bagsiden af køleskabet.
Og at de måske siktede efter en regel, da den tidligere ejer satte rækværket op. For hullet er seriøst 1 cm fra en regel.
Og i så fald bruge den regel.
Jeg får se, hvordan det ser ud, når jeg først åbner.
Det endte med, at vi brugte almindelig gips i hullet sammen med pluggen, lod det stivne og så skruede det fast.
Det blev godt nok. Det vil nok holde i mindst 10 år til.
Det blev godt nok. Det vil nok holde i mindst 10 år til.
Klik her for at svare
Lignende tråde
-
Hvordan retter jeg en dårlig gipsvæg?
Byggematerialer & Byggeteknologi -
Hjælp! Yderhjørne gipsvæg som ikke er lige med monteret hjørnebeskyttelse
Forsegle ankerlim?
Måla gipsvägg
Färg, Måla & Tapetsera -
Bærende Gipsvæg