Hvordan saver jeg dette på en passende måde, så det bliver pænt? Forskellen er ca. 5 mm i den ene ende og ved hjørnet næsten 10 mm. Jeg overvejer at skære geringssnit og lave lidt snedkerarbejde, men har svært ved at forestille mig, hvad der er pænest.

Hilfe!

• Overgang mellem trægulv og grå fliser, med lille niveauforskel. En liste ligger på gulvet, ved siden af står en dekorativ figur og et tøjstativ.
  • Udsigt fra gulvniveau viser en ujævn kant mellem parketgulv og betongulv med en åbning ved en dørkarm i et rum med værktøj og stjerne i vinduet.
  • Gulvfinish med forskydning mellem fliser og trægulv ved væg med stikkontakt; trimlist mellem overflader.
  • Ujævn overgang mellem parketgulv og flisegulv med hvid sokkel langs væggen. Øverste kant af fliserne er synlig sammen med en del af parketgulvet.
Skal samlingen være i træ? Ellers kan en profil i metal med lidt flex gøre susen
En rustfri overgangsprofil i metal, 30 mm bred og 200 cm lang, vises med en svag bue på en neutral baggrund. Til salg for 209,00 kr.

Z zamen sagde:
Skal fugen være i træ? Ellers kan en profil i metal med lidt flex gøre tricket
[billede]
Ah - forstod nu, at det ikke var fugen, der var problemet - glem hvad jeg skrev! :-)

• Haha
  • Synes
Testarn og 1 anden
  • Laddar…
Z zamen sagde:
Skal fugen være i træ? Ellers kan en profil i metal med lidt flex gøre tricket
[billede]
Undskyld, jeg ser nu, at jeg ikke har været helt tydelig i det, jeg skrev. Niveau-listen mellem gulvene findes, og den skal blot skæres til i den rigtige længde. (Kan ses på det første billede)

Det jeg spurgte efter, var hvordan soklen langs væggene kan fuges på en pæn måde, da klinkerne har en højde og parketten en anden.

Håber det gav mere mening. 😊

Klyv den, så den bliver smallere over klinkerne.

• Synes
anthoon14
  • Laddar…
Karl-Ove Qvarfordt Karl-Ove Qvarfordt sagde:
Klyv av den så den blir smalare över klinkern.
Problemet bliver så, at hele rummet med klinker skal klyves mere eller mindre, og det har jeg ikke værktøj til at gøre pænt eller tid.

Men hvis man vender det om, så kunne man indfælde en liste under soklen over parketgulvet. Så din idé var faktisk ikke dum.

Faktisk måske pænest for ikke at bryde linjen på soklen.

Dr Benz Dr Benz sagde:
Problemet bliver så, at hele rummet med klinker skal kløves mere eller mindre, og det har jeg ikke værktøj til at gøre pænt eller tid til.

Men hvis man vender det om, kunne man indfælde en liste under soklen over parketten. Så din idé var faktisk ikke dum.

Faktisk måske pænere for ikke at bryde linjen på soklen.
Eller så køber du en stykke sokkel, der er lidt højere, og kløver det ned til ønsket højde.

• Synes
7ender og 2 andre
  • Laddar…
Karl-Ove Qvarfordt Karl-Ove Qvarfordt sagde:
Eller så köper du en bit sokkel som er lidt højere og kløver den ned i ønsket højde.
Ja, den tanke fløj forbi lige præcis også.
Det bliver nok absolut pænest og mest praktisk. Tak. Vender tilbage.

Sådan blev det. Med lidt farve på så bemærkes det nok ikke så meget. Ganske tilfreds alligevel.

Fandt ingen sokkel, der kunne afslutte på en pæn måde, og orkede ikke at tænke videre over det.

Det man kan mene noget om, er vel niveauforskellen. Men den er der jo af en grund.

• Hjørne af gulv med forskellig højdeniveau og tilpasset fodliste, beskåret for at matche væggen.
  • Gulv med træoverflade møder sokkel med åben samling i hjørnet og niveauforskel ved siden af et gråt underlag med hjul synlige.
  • En hånd, der holder et stykke hvid kantliste mod et trægulv med ledning i baggrunden.
  • Sokkelafslutning ved gulv med niveauforskel og manglede tilpasning. Træ- og flisegulv mødes, med en sokkellist, der ikke passer helt.
  • Synes
Anderscurl
  • Laddar…
Ligesom hvordan vi løste det. Lidt blød fugemasse og maling på det derefter så.
Hjørne med to forskellige typer gulv, en mørk tapet på venstre væg og mønstret tapet på højre, med fodlister og en gulvliste ved skellet.

• Synes
Dr Benz
  • Laddar…
Ja, spørgsmålet er, om man skulle have haft lidt hældning på samlingen i stedet... hm, det så nok lidt bedre ud alligevel.

F
Sådan gjorde vores tidligere ejer.

Sokkel med høvlet kant ved niveau forskel mellem træ- og flisegulv, med en messing dørskinne i forgrunden.

Soklen er afrettet ved niveau forskellen. Ingenting vi tænker på.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.