Hej,
Jeg er i gang med at rive lidt i huset for at rette etageadskillelse, bygge installationslag og forny varmerør.

Skal kantbjælke i etageadskillelse tilslutte ydervæggen, som er vinkelret i forhold til kantbjælken?

I mit tilfælde er kantbjælken ikke tilsluttet den langsgående væg. Enten er det helt korrekt, fordi man ikke vil overføre laster til den ydervæg. Eller så er det forkert, fordi en tilslutning ville bidrage til lateral stabilitet i etageadskillelsen.
Hvad gælder?

Har forsøgt at kigge på træguidens tegninger uden at komme frem til, hvad der er rigtigt.
Rum under renovering med blottlagda isoleringsmaterial under ett fönster. Kantbjælke og ydervæg er vist uden en klar forbindelse.

Den ser ud til at ligge over gulvet og virker temmelig spinkel, tror derfor ikke, at den har noget med gulvet at gøre. Et gæt kunne være, at det er en kortling til at skrue vægbeklædningen i.

A a_w sagde:
Den ser ud til at være over gulvet og virker ret svag, så jeg tror derfor ikke, den har noget med gulvet at gøre. Et gæt kan være, at det er en kortling til at skrue vægbeklædningen i.
Det er en kortling, absolut.
Utydeligt af mig; jeg mener om man skal skrue kantbjælken mod gavlens stående regler som har CC 60?

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.