Vi sætter netop vores byggetegning sammen. Når dette er klart, har jeg en snedker, der skal beregne materialeforbruget. Derefter er min tanke at sende nogle tilbudsforespørgsler til forskellige trælasthandlere, dels i Sthlm området, dels mod nord og dels i Polen. Hvad er særligt vigtigt at tænke på, når jeg opbygger en sådan forespørgsel? Der findes måske ligefrem en anerkendt måde at gøre det på?
Taknemmelig for tips.

//Andreas

Gør din forespørgsel så komplet og tydelig som muligt, sjuskede forespørgsler giver ikke noget godt indtryk.
Hvis du specificerer nøje, er det lettere for sælgeren at lave et tilbud.
Ring til trælasten og spørg, hvor du skal sende den, og skab en relation til den, der skal lave tilbuddet.
forklar også, at dette kun er begyndelsen, og at der vil komme mere senere.
forklar også, at du vil handle alt på samme sted.

Tak for meget gode tips. Er du kommet langt med dit byggeri? Hvilken stil bygger I i, og hvordan er projekteringen gået for jer? Jeg har lige fastlagt planløsning og facade og skal indsende byggeansøgningerne så hurtigt som muligt.

På mandag placerer vi huset på grunden for at kunne forberede ved at fjerne træer og buske samt også kunne lave en grov planlægning af fundamentet.

Har du nogle kloge råd om, hvordan man kan lægge arbejdet op?

Mvh
Andreas

Hvordan plejer det så at foregå? Får man et tilbud på alt materiale, eller får man en rabatsats beregnet på deres listepriser?

hempularen sagde:
Får man et tilbud på alt materialet, eller får man en rabatsats beregnet på deres listepriser?
Det varierer afhængigt af, om du har anmodet om en samlet pris eller en specificeret pris.

Selv skrev jeg ned, hvor meget jeg totalt havde brug for til projektet.
Derefter specificerede jeg de forskellige dimensioner og materialet i en tabel, som forhandleren kunne udfylde. Dette gjorde jeg i et Word-dokument, som jeg derefter sendte over. Så var det let for forhandleren at udfylde priserne og returnere det.

Fordelen med denne tabel var, at alle svarene så ens ud, så det var let og overskueligt at sammenligne de forskellige tilbud. :D

For dem, der er interesserede i at se, hvordan det så ud, send mig en mail eller PM. ;)

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.