gusvo085 sagde:
Vi har nok lidt forskellig syn på myndigheder... Min opfattelse er, at hvis de ikke tilfører værdi til mig, så undgår jeg dem :) I en sådan situation har jeg svært ved at se værdien.
Og hvis jeg skulle komme til dit hus ved et evt. salg, så ville du sandsynligvis få problemer, hvis jeg vidste, at der er gjort ting uden papirer fra myndighederne...

Reglerne er der både for din og andres sikkerhed.

Jeg kunne ikke leve med mig selv, hvis jeg river en bærende væg ned uden kontrolleret godkendelse fra myndighederne, og så styrter f.eks. taget pludselig ned over nogen nær og kær for mig...
Selvom jeg havde været ekstremt omhyggelig med, hvordan arbejdet blev udført, kunne jeg aldrig være 100% sikker på, at det er rigtigt udført.
Specielt når vi taler om et gammelt hus fra -59.

• Synes
Connie E og 1 anden
  • Laddar…
Jockose sagde:
Jeg kunne ikke leve med mig selv, hvis jeg river en bærende væg uden kontrolleret godkendelse fra myndighederne, og så falder f.eks. taget pludselig sammen over nogen, der står mig nær og kær..
Selvom jeg har været ekstremt omhyggelig med, hvordan arbejdet er udført, kan jeg aldrig være 100% sikker på, at det er gjort korrekt.
Specielt når vi taler om et gammelt hus fra -59
Men er det lettere at leve med det, fordi en kontornisse på kommunen har sagt ok til dit arbejde, hvis det skyldes en udførelsesfejl? Fejlen vil vel ske uanset, om kommunen har godkendt foranstaltningen eller ej.

Jeg kan ikke sige med 100% sikkerhed, hvordan de arbejder på kommunen, når man indgiver en byggeanmeldelse.
Men i mit tilfælde har jeg fået at vide, at det er byggeafdelingen, der behandler samtlige anmeldelser, og de er ingeniører.
I min anmeldelse som et eksempel, var jeg nødt til at specificere, hvilken type bjælke der skulle bruges, dimensioner og længde, samt hvilken type væg (materiale i væggen og hvad der findes ovenpå den).
Med al den information kan de selv beregne, at bæreevnen i bjælken og dens støttesøjler er sikret for den belastning, der vil blive.

Jeg mener absolut ikke, at man skal runde dimensioneringen. Byggeriet skal gøres rigtigt, men kontakten med myndighederne ser jeg ingen vits i.
Og helt ærligt - et hus fra 59, eller mit fra 37, er blevet ombygget så mange gange, at tegningerne og myndighedspapirerne alligevel har fået vinger...

men for at vende tilbage til spørgsmålet:
Jeg synes, tilbuddet ser rimeligt ud!

Myndighederne tilføjer måske ikke en værdi for dig i det korte perspektiv, men i det lange havde vores land ikke set ud som det gør uden vores myndigheder og deres kontrol.

Hvad der risikerer at ske med prisen på et hus, når en spekulant kontrollerer ombygningerne med byggetilladelsesafdelingen (som arkiverer samtlige dokumenter, selv dem fra -37) kan du jo selv regne ud...

Min pointe er, at man skal veje for- og ulemper med sin handling.

• Synes
Jockose
  • Laddar…
mexitegel mexitegel sagde:
Myndighederne tilføjer måske ikke en værdi for dig i det korte perspektiv, men i det lange ville vores land ikke se ud, som det gør, uden vores myndigheder og deres kontrol.

Hvad der risikerer at ske med prisen på et hus, når nogen spekulerer på ombygningerne med byggetilladelseskontoret (som arkiverer alle dokumenter, selv dem fra -37), kan du jo selv regne ud...

Min pointe er, at man skal veje fordele og ulemper ved sin adfærd.
Ifølge hvad jeg har fået at vide, så er 10 år gamle ombygninger ikke noget, de kan gøre noget ved. Så alt er mindst 10 år siden, det blev gjort.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.