Hej!
Jeg har et "stort" problem. Jeg har bygget mit tv ind i væggen, og foran skal jeg have et maleri, som jeg kan skubbe til siden, når jeg vil se tv. Og skubbe tilbage, når jeg ikke vil se TV'et. Enten manuelt eller med el-dreven mekanisme.

Min idé var at bruge teleskopskenner, som man har til køkkenskuffer for eksempel, til at skubbe maleriet til siden. Skennerne skal kunne skubbe mindst 90 cm til siden for at åbne op for TV'et. Desværre er det ikke så let at finde skinner, der kan skubbe så langt til siden, de bliver meget klodsede og dyre. Jeg var inde på Theofils og kiggede. To stykker skinner for 1900 DKK. Nej tak.

Jeg håber, at I kan hjælpe mig med lidt nye idéer, jeg vil ikke sætte en søm op over tv'et og hænge maleriet op :)

Linearlager? Et par flotte profiler eller bygge dem ind bag en L-profil.

Det var en rigtig god idé. Synes at være lidt sværere at få fat i bare. Skal lade google arbejde lidt.
Tak.

Ellers, nogen form for skydedørsskinne som du bygger ind?

En skinne i loftet med wire ned til maleriet burde kunne monteres pænt og enkelt.

Fotografér tavlen og brug TV'et som "fotoramme":cool:

Ser det ikke lidt mærkeligt ud med et billede lige ved siden af tv'et?
Kan du ikke bare have hængsler og bagsiden af billedet ligesom væggen, så den falder ind, når du vender det?

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.