24,731 læst ·
19 svar
25k læst
19 svar
Teknik: Hvorfor laver man ikke ventilationsspalte på denne måde? Eller gør man?
Men hvordan gjorde du med isoleringen?Enk Projektet sagde:
1. VED du, at der kom isolering overalt? (Pga. indertaget så du vel ikke om der blev luftlommer?)
2. Er der ikke risiko for, at vindduken strækker sig så isoleringen ligger mod ydertaket?

2. ingen risiko når man har 45mm luftpjat.
Da jeg lavede taget sidste sommer, var der tørt næsten hele tiden, men man skal regne med at have presenninger til at lægge på. Startede om morgenen med at isolere, så på med dug, 45x45, derefter ru brædder og pap, så var man træt nok for den dag og kunne hvile til næste dag.
I min tråd findes flere billeder af, hvordan jeg gjorde det, men jeg delte det op over 3 dage. En dag på bagsiden, som er enklere, så forsiden delt op over to dage på grund af vinkler og rendehuller.
I min tråd findes flere billeder af, hvordan jeg gjorde det, men jeg delte det op over 3 dage. En dag på bagsiden, som er enklere, så forsiden delt op over to dage på grund af vinkler og rendehuller.
Hvis vi udgår fra TS konstruktion: Hvad sker der, hvis man tager rigtig diffusionsåben tagdug i stedet for oliebord og PU-isolering mellem reglarne? Isoleringen tåler jo regn, og tagdugen går hurtigt at rulle ud. Skulle der komme regn i den tid, man ruller den ud, slipper den igennem den fugt, der er kommet under. Og 170 mm PU-isolering svarer jo næsten til 300 mm mineraluld.
Klik her for at svare