Jeg har markeret den rigtige højde i begge ender af en 4 m lang væg og har brug for at trække en lige streg mellem disse markeringer. Jeg har intet, der er 4 m langt og lige nok til at bruge som lineal, og jeg arbejder desuden alene, så jeg har ingen hjælper. Er der noget godt trick til at tegne denne linje?

Kan du fæstne en tynd tråd og trække mellem markeringerne, er det bare at bruge denne til at få flere markeringer og derefter tegne med snorpasseren. Træk tråden stramt!

Hvorfor ikke en helt almindelig snörslå, som du fæstner i den ene ende og så holder på plads i den anden ende og derefter "snærter" til den så langt ind du når?

Snörslå er the shit. En pryl som har eksisteret siden stenalderen, som stadig fungerer fantastisk godt i mange situationer. Kan købes på jula.

....men afhængig af hvad streget skal bruges til, er det måske ikke en god idé. Måske skal du sætte tapet op på væggen? Eller skrue en hylde op?

En snorline er vel ret, men lidt kedelig. Tag chancen for at købe dig en rigtig fed og dyr krydslaser med stativ. Bosch GLL3-80 er hvad alle plejer at savle over her på forumet.

• Synes
FredrikR
  • Laddar…
Laser er lidt over mit budget til dette job, desværre.

Jeg har brugt snörslå tidligere til at markere på f.eks. gulve, men det føles som om det bliver svært at markere på en væg uden at den "hænger" på midten.

Ingen problemer på fire meter.....

Snorslå bør virke godt. Ellers kan en slangevandpass og markeringer med passende mellemrum være et alternativ, hvis linjen skal være vandret.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.