6,913 læst ·
21 svar
7k læst
21 svar
Tape til gips udendørs
åbenlyst ingen anelse om, hvad du taler om.Rickard. sagde:
Køber man af seriøse aktører på det svenske marked, følger montageanvisningen altid mindst ama hus og ofte "mer". At ikke følge montageanvisningen kan selvfølgelig stadig være rigtigt, men at gøre det er generelt ikke forkert.
Dine andre påstande er forkerte og i bedste fald ekstremt overdrevet, jeg kan ikke huske, jeg har set diffusionsåben tape nogensinde, ikke engang på flere hundrede million-projekter, som selvfølgelig ikke er bygget af småskuttar.
Det meste materiale og produkterne fremstilles ikke i Sverige, at følge monteringsvejledningerne ville have været helt forkert, tag fx wc-moduler fra Geberit som anbefalingen er at skrue ned i bjælkelaget.
Udenlandske regler fungerer ikke med svenske.
Og man følger ikke altid Ama, ama er ikke et regelsæt, der skal følges.
Med hensyn til tapen, tag fx:
Tätningstejp Siga Wigluv 150
"Tape beregnet til udvendigt brug. Anvendes til tætning af samlinger i vindskiver og membraner samt ved tætning i rendeområder og tilslutninger mod tilbygninger eller gennembrydninger. Er diffusionsåben, hvilket betyder, at eventuel kondens og fugt i konstruktionen har mulighed for at blive ventileret ud. Er helt vind- og vandtæt og har en UV-bestandighed på 12 måneder. Høj vedhæftningskraft ved kulde og varme på en sikker måde uden bygningsskader. Diffusionsevne sd < 2 m.
Type af applikation: Bestandige regntætte og vindtætte tilslutninger til facader og skrå tage"
Mærkeligt, at de skriver som de gør for et produkt, der specifikt er fremstillet til at tætne facader?
Min erfaring:
De fleste tejper falder på, at de ikke er UV-bestandige længe nok.
Hvis man regner med, at et byggeri skal stå uden facade længe, bruger man de dyre tejper. Eller hvis man har brug for at tætne mod beton. Ellers fungerer "almindelig" byggfolietejp.
De fleste tejper falder på, at de ikke er UV-bestandige længe nok.
Hvis man regner med, at et byggeri skal stå uden facade længe, bruger man de dyre tejper. Eller hvis man har brug for at tætne mod beton. Ellers fungerer "almindelig" byggfolietejp.
Klik her for at svare