Hvad ser flottest ud synes I, på langsiderne af tilbygningen ser det ud som på billedet.

Enten brædde ind tagfoden og sætte brædder fra ydre tagfodsbræt helt ind mod panelet (blåstregerede)
eller sømme langs med undersiden på spærreglen skråt indad-opad (helgrønne linje)

Jeg undrer fordi indbrædningen bliver knap 40 cm fra panelet ud til ydre tagfodsbræt, hvilket i min fantasi bliver ret bredt udseendemæssigt. Svært at forklare...forstår I hvordan jeg mener?

• Tagkonstruktion med grønne og blå linjer, der viser mulige brædeplaceringer mellem yderste tagfod og facadepanel.
på mit hus er det som den blåtstreget linje men ca 0.5m og det ser helt ok ud synes jeg.

sådan ser det ud i min hytte, omtrent som din blå linje.. undskyld for det beskårne billede, men 100kb grænsen satte lidt en kæp i hjulet for mig.

• Tagrender på rødmalet hus, set fra siden med tagudhæng og træbeklædning, i et skovområde.
Ser jo godt ud Marko - Jeg fulgte din linje, og nu bliver det en baspanel 21x120, og jeg sætter den som du har gjort. Men eftersom den er spontad og man skyder dem sammen, så bliver lufthul aller yderst tror jeg.

Ellers er det nok ret almindeligt, at du bare sømmer almindelige planker med en ventilationssprække imellem. Glem ikke inektsnät, uanset hvor du sætter ventilationen.

tak gluecifer. Som hemmapularen siger så kør brædder uden spont og lad en sprække mellem brædderne for ventilation af vinden, det er sådan jeg har gjort.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.