6,892 læst ·
5 svar
7k læst
5 svar
Tagudhængsbeklædning - hvordan ville I have gjort?
Hvad ser flottest ud synes I, på langsiderne af tilbygningen ser det ud som på billedet.
Enten brædde ind tagfoden og sætte brædder fra ydre tagfodsbræt helt ind mod panelet (blåstregerede)
eller sømme langs med undersiden på spærreglen skråt indad-opad (helgrønne linje)
Jeg undrer fordi indbrædningen bliver knap 40 cm fra panelet ud til ydre tagfodsbræt, hvilket i min fantasi bliver ret bredt udseendemæssigt. Svært at forklare...forstår I hvordan jeg mener?
Enten brædde ind tagfoden og sætte brædder fra ydre tagfodsbræt helt ind mod panelet (blåstregerede)
eller sømme langs med undersiden på spærreglen skråt indad-opad (helgrønne linje)
Jeg undrer fordi indbrædningen bliver knap 40 cm fra panelet ud til ydre tagfodsbræt, hvilket i min fantasi bliver ret bredt udseendemæssigt. Svært at forklare...forstår I hvordan jeg mener?
Medlem
· västra götaland
· 1 017 indlæg
på mit hus er det som den blåtstreget linje men ca 0.5m og det ser helt ok ud synes jeg.
Moderator
· Stockholm
· 57 843 indlæg
Ellers er det nok ret almindeligt, at du bare sømmer almindelige planker med en ventilationssprække imellem. Glem ikke inektsnät, uanset hvor du sætter ventilationen.
Klik her for at svare