K
Har 6 paller fra taglægningen som jeg tænkte køre til lossepladsen. Ved I om der findes noget pantsystem for disse?

Det er jo ikke nogle eur-paller men de er solide sammenlignet med mange andre skrotpaller jeg har fået.

Monier er leverandør, finder ikke noget når jeg googler.

Så længe det ikke er plastpaller eller i princippet nye eur-paller, så er der mig bekendt ingen pant.
Man får i øvrigt penge for beskadigede eller beskidte eur-paller også, men meget lidt hvis de ikke er A-klasse.

• Synes
Kallebo
  • Laddar…
De plejer vel at bruge EU paller. Da jeg lagde taget, tog leverandøren pallerne med tilbage, så jeg antager, at de har værdi. Ellers ville de nok være blevet liggende.

Synes hele pallesystemet virker udvandet nu om dage. Det er muligvis kun større virksomheder, der ser ud til at beskæftige sig med palle-retur. Ingen andre synes at bekymre sig, eller også er det indbagt i prisen på de produkter, man køber. Tidligere var flotte paller attraktive, og de forsvandt ret hurtigt, hvis de var ubevogtede, men nu er der som sagt ingen, der bryder sig...... Det er ikke noget direkte usædvanligt med nye flotte paller i genbrug eller hos folk, der brænder dem.

• Synes
Walle_skåne
  • Laddar…
En helt okay EU-palle synes have en værdi på 40kr.
http://www.pallcentralen.se/bast-betalt/
Det medfører vel, at det ikke er værd at håndtere enkeltpaller. Varer der går ud til slutkunder ser meget ofte ud til at ligge på billigere engangspaller.

K Kallebo sagde:
Har 6 paller fra tagdækningen som jeg tænkte køre til genbrugspladsen. Ved I om der findes et pantsystem for disse?

Det er jo ikke nogle europaller men de er solide sammenlignet med mange andre skraldepaller jeg har fået.

Monier er leverandør, finder ikke noget når jeg googler
Jeg har købt tagsten hos XL-BYGG.
De tog pant på 100:- + moms /pall
Tjek op på det så du ikke behøver betale unødigt

D Daniel 109 sagde:
En helt okay EU-palle synes at have en værdi på 40kr.
[link]
Det medfører vel, at det ikke er værd håndteringen med enkelte paller. Varer som går ud til slutkunder synes meget ofte at ligge på billigere engangspaller.
jo men værdien har jo altid været der. Tidligere blev der stjålet paller i stor stil og fine paller blev næsten låst inde, og det som gik ud til kunde var næsten altid på den dårligst tænkelige. Nu får man jo nye paller nogle gange som ingen spørger efter. Spurgte DHL-manden her, og nej, de ville absolut ikke tage nogen paller tilbage selvom de fik dem. Nye Apaller altså.

• Synes
Walle_skåne
  • Laddar…
Jeg købte tagsten i 2011 til stald, garage og hønsehus fra https://www.xlbygg.se/npn/laholm.
Fik erstatning, da jeg returnerede pallerne.
Pallerne blev debiteret med 131,50 kr/styk og krediteret med 100 kr/styk
da jeg returnerede dem efter 4 måneder.
8 paller = 800 penge
Det var Benders paller.

Helt OK forretning synes jeg.

• Synes
Walle_skåne
  • Laddar…
Som allerede sagt, så får man ikke mange kroner for brugte paller. I hvert fald ikke som privatperson. Brænd det, du har, hvis det ikke er imprægneret. Der får man størst værdi som privatperson.

K
Jeg har lige savet dem op for at fyre med dem. Det var jo ikke nogle rigtige europaller, men noget enklere, dog af ret kraftige materialer, rigtigt regeltræ og kraftige planker.

Tjekkede med leverandøren, og der fandtes intet pantsystem ..

God at have i bunden af brændeskur og lignende. De tåler fugt helt fint og lader luft komme ind under det, man stabler.

• Synes
Kallebo
  • Laddar…
Jeg plejer at pante paller, når jeg køber pellets, for da får jeg 10 paller. For at tænke på miljøet sælger jeg dem, men plejer kun at få 100:- eller lignende for alle pallerne. Dækker knap nok turen jeg må tage ekstra med bil+trailer. Men hvis jeg kunne fyre med dem, ville jeg have gjort det.

• Synes
Kallebo
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.