Du sætter vel ikke trekant reglar ud med vejen?

Jo... hvorfor ikke?

Fandt nu Plannjas instruktion, ingen trekantregel og diverse språngbleck mm men nu får de sidde indtil plåtis kommer
Det regner ikke ind mens jeg tager fat i hovedopgaven for sommeren, isolering af facade.

Senest redigeret:
Trekant reglar skal man absolut ikke bliver så svært at få sammen det så han kommer tage bort den jeg jobber som plåtslagare.

Tak for input!
Så har jeg et spørgsmål, der er et luftspalte, for tagventilation nærmest væggen. Hvordan forhindrer man underlagspappen i at lægge sig over og lukke til?

For at håndtere ventilationen har jeg sat noget stående lægte 25x38 på væggen, hvor taget tilslutter (plankestolpe) og derefter en krydsfiner på lægten. Krydsfineren støder altså mod råsponten. Underlagspap og plade trækkes op på krydsfineren, ca. 250 mm.

Ingen super god billede, men viser det rimeligt:
Fladt tag med nylagt trædæk og rød facade i baggrunden, hvorunder underlagspap og plade monteres.

• Synes
ivarssonivar
  • Laddar…
Tak

Jeg har "bare" 28x70 spikregel uden på isoleringen at spille på.
10mm glippe og der er 18mm tilbage til plade, pap og krydsfiner.
Må lige tænke lidt, men din løsning ser smart ud.

K

Hej

Nu er taget endelig klart.
Blikkenslageren løste det flot og pænt(minus bagfaldet i tagrenden:-) Nyt færdiggjort zinktag med nye tagrender og stillads i baggrunden, taget fra siden af huset. Hus med nyt tag og balkon, omgivet af grønne buske og byggepladsudstyr, med gråt skyet vejr i baggrunden. Tagrender på et nyt metaltag med stillads i siden, overskyet vejr i baggrunden. )

K

• Synes
Bernieberg og 2 andre
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.