Hej!
Jeg har et gammelt hus med valmtag og har tænkt at bygge til i henhold til billederne.
Spærkonstruktion i henhold til billede.
Det er åbent til kip på overetagen, og hanebjælkerne går gennem rummet.
Tænkte at lave tagkonstruktionen i tilbygningen sådan her
med rygås, for der skal også være åbent til kip, og så bliver det samme stil som den gamle.
Der bliver jo nogle af de gamle spær, der skal kappes, hvor tilbygningen skal være.
Jeg antager, at man forbinder dem med en bjælke i "rendevandet". Spørgsmålet er, hvad man gør med de gamle hanebjælker. Bliver de nødvendige for konstruktionens stabilitet? Kan man fjerne dem, eller behøver man at sætte en kraftigere bjælke nederst på den første nye spær, som sidder i liv med gamle husmuren, hvor man fastgør de gamle hanebjælker.
Er der nogen, der har erfaringer med noget lignende.
Også interesseret i andre ideer om konstruktionen...
Få hjælp af en konstruktør. Dette er jo ikke noget, en hjemmebygger skal rode med. Du skal afstive de eksisterende tagspær med et par kraftige limtræsbjælker eller stål. Få hjælp af en dygtig tagspærkonstruktør i nærheden, så klarer de dette let.
Ja,
Jeg kommer ikke til at gøre arbejdet selv. Jeg vil bare have styr på, hvad jeg bestiller, og hvad jeg får.
Vil have konstruktionen nogenlunde klar for mig, før jeg ansøger om byggetilladelse og indhenter tilbud.
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.