Hej,
Er i gang med at installere en isoleret skorsten i min fritliggende saunahytte. Jeg er stødt på problemer med, hvordan konstruktionen skal se ud ved gennemføringen. Jeg kommer ingen vegne nu uden at have løst dette, alt står stille:O.
Taget er af shed-model med 4 graders hældning. Set udefra, råspont-50mm ventilation-70mm isolering-3mm masonit-15mm lægter-13mm sauna-panel. Hvad jeg har lidt problemer med er at finde en beskrivelse af, hvordan en rigtig gennemføring skal se ud, er det bare en "kanal" eller "kulvert" der gælder? Fra ydertagets- råspont til indetagets- sauna-panel:x?
Skorstenen er af en firkantet model, Parra 31x31cm... så "kulverten" bliver ret stor... 41x41cm hul i taget!! Der går lidt plade til for at dække rundt om.
Jeg har taget et rigtig fint billede af min model, så I nemmere forstår, hvad jeg taler om:rolleyes:. Jeg er bange for, at jeg vil få problemer med kondens/fugt i gennemføringen med denne konstruktion.
Hjælp!!!

• Skorsteninstallation illustration med detaljer af isolering, ventilation, masonit og plade omkring firkantet model til bastutag.
Nå, hullet bliver 51x51cm selvfølgelig:-)

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.