Hej,

jeg ved ikke om jeg har indsendt mit spørgsmål under det rette emne, men jeg har brug for hjælp/råd med et vægproblem.

Vi har en væg mellem spisestue og køkken, som jeg vil tage ned. Den er i vejen, og jeg vil ikke kunne se mine små børn, når jeg laver mad. Vi er endnu ikke flyttet ind. Vi ved ikke, om den er bærende, men den lyder hul, så vi tror måske, den ikke er det.

Jeg undrer mig, om der er andre derude, der har erfaring med at tage vægge ned, både bærende og ikke-bærende, og som har tips til, hvordan man går til værks, hvis man vil gøre det meste selv. Jeg har vedhæftet et lille billede af væggen set fra køkkenet. Bagved er spisestuen. I køkkenet kan man ikke sidde.

tak på forhånd!

• En væg i køkkenet med hvide skabe, et farverigt fliseområde over en komfur og en høj rummelig køleskabsenhed på venstre side.
Om den er bærende eller ej går ikke at svare på fra billedet uden man bliver nødt til at se det på stedet.

Hvis den ikke er bærende, så bliver det til at fjerne lister, gipsen, tage reolerne ud og så begynder det besværlige med at forsøge at få loftet til at se godt ud.

Er den bærende, så er det ofte ret fornuftigt at lade en dygtig snedker kigge på det, men vælg snedker med omhu der.

/Kent

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.