H
Jeg har et spørgsmål vedrørende renovering gips 6.5mm på loft. Jeg gjorde alt rigtigt som det skal, men det ses stadig, at det er ujævnt.

Har lagt billeder før og efter.

• Et gipsloft med ujævn overflade, hvor lys fra en lampe rammer, viser subtile skygger.
  • Gipsloft med synlige ujævnheder efter renovering, 6.5mm gipsplade.
  • Et gipsloft med ujævn overflade, svagt belyst af en lampe, viser ujævnheder efter renovering med 6,5 mm gips. En del af et åbent vindue er synlig.
  • Rum under renovering med gips og træpaneler, loftet er ujævnt. Gulvet er dækket af byggeaffald og et blåt arbejdsstativ. En trædør ses i baggrunden.
At sætte så tynd gips i loftet er jo ikke det letteste at få godt senere, men stort set er det kun din mangel på kompetence inden for spartling, der ses.

• Synes
Joak
  • Laddar…
K
Ser ud som skruerne har fået for lidt spartel, nogle gange er det nødvendigt at spartle to gange eller flere. Strimlerne ser ud til at have fået luft under sig og boblet op. Almindeligt at det sker hos dem, der prøver at spartle strimmel første gang

K kniv sagde:
Ser ud som om skruerne har fået for lidt spartel, nogle gange skal man spartle to gange eller mere. Remserne ser ud til at have fået luft under sig og boblet op. Almindeligt at det sker hos dem, der prøver at spartle remse første gang
Det sker, hvis man trykker remsen i et for tyndt lag spartel, ikke?

Rickard.
Som total amatør har jeg lært, at det første lag maling kun er for at vise, hvor jeg har misset med spartlingen, det andet lag er for at vise de mindre fejl og ujævnheder, jeg har overset, og først når jeg kommer til det tredje lag, forventer jeg, at jeg ikke behøver at spartle og slibe inden det fjerde lag, men det er ikke hver gang, jeg lykkes med det heller.

Min pointe er, at det bare handler om at fortsætte med at arbejde, indtil du er tilfreds med resultatet. Professionelle koster meget, men får det godt med det samme (oftest), mens vi lidt mindre begavede/erfarne må spilde lidt mere maling, spartel og papir, før det bliver godt ;)

• Synes
Luddis_1
  • Laddar…
K
Et andet tip er, at når du rullermaler dit loft, skift retning hver omgang. Så strøg 2 og 4 er vinkelrette i forhold til strøg 1 og 3. Osv.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.