Byggede for nylig en veranda, og nu tænkte vi at sætte tag over.

Jeg vil forsøge at forklare mig. Håber I forstår.

Taget skal være pladetegel.
5 m langt
1,7 m bred

Hvad kræves for dimension 220x45?

Cc? Tagspær på huset er cc110 cirka.. Det ville være nemt, hvis man kunne fastgøre i det gamle.

Og skal man lægge lægter på reglerne, når man har tagplade? Og i så fald størrelse på disse?

Rød murstenshus med nybygget veranda; træstolper klar til tagdækning, to sorte stole, hvid dør og stort vindue med markise.

Senest redigeret:
Der er brug for lidt flere oplysninger for at kunne regne på det. Hvad bliver den største spændvidde på bærerammen i forkanten? Hvor i Västra Götaland ligger huset. Snelasten varierer mellem 1,5 og 3 kN/kvm.

• Synes
ricebridge
  • Laddar…
CC 110 bliver i alle tilfælde for bredt.
Ja, du har brug for lægter.

Spændvidde i forkant? Afstand mellem stolperne i forkant? I så fald er det længst 180 cm mellem.

Bor i Skövde.

Altan er ikke så bred 170 cm. Hvis man lægger en regel mellem hver bærende bjælke ud fra taget i midten. er det ikke nok? Behøves der stadig lægter? Hvorfor behøves lægter? Vedhæfter billede, hvordan jeg mener. Så fast lige. Og lidt kraftigere Trækonstruktion med klar plasttag ovenpå, set fra undersiden, muligvis del af en terrasse. Sollys filtrerer gennem taget, omgivet af træer.

Hvis den største måling er 180 cm, er det tilstrækkeligt med 45x145 C 24 i forkant. Ønsker du 110 cm afstand mellem tagbjælkerne, går det fint, hvis de også er 45x145 C 24, og hvis du lægger bærelekt som er 45x120 C 24 på c/c 60 cm. Ønsker du at reducere dimensionen på bærelekten, skal tagbjælkerne sidde tættere.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.