Tog fjernet masonit på et gammelt indvendigt loft og fandt perlespønd. Problemet er sprækker, hvorfra der "regner" savsmuld ned. Hvordan kan jeg tætte? Sprækkerne i sig selv gør ikke noget, det er savsmuldet, der er problemet. Vil ikke bruge silikone eller lignende i et gammelt tømmerhus. Nogen, der har tips? Et gammelt loft med synlig perlespont, skader og sprækker, hvor savsmuld falder ned. Væggen nedenunder har afskallet maling.
 
Sæt spændpapp. Hvis I vil have brædderne, er den næste langsigtede løsning nok at grave ud spånerne oppefra, lægge papp i bunden og skovle spånerne tilbage.
 
Tak for svar. Men jeg vil jo have brædderne synlige, og det er svært at komme ind i loftsrummet. En luge i loftet, og man skal nok kravle derind. Men det er nok den mest effektive måde. Venligt af dig at ville give råd. Tak!
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.